Jtkmdok rszletes bemutatsa
2007.12.08. 14:37
Mario GP

Bajnoksg, ugyanazon az elven alapszik, mint az SNES-es Mario Kart Grand Prix-je. Ez a jtkmd csak egy- s ktjtkos mdban jelentkezik. A pontozs ugyanaz maradt, de a maximum megszerezhet pontszm 36-ra mdosult, mivel a bajnoksgban csak ngy plya van. Itt sem enged tovbb a gp, ha tdik, vagy rosszabb helyen vgznk, viszont letet nem szmol a gp, gy akrhnyszor jra prblhatjuk. Itt mr alapbl megjelenik a 150cc, s a Special Cup is szabadon kiprblhat. Az egyetlen jdonsg a Mirror, mely akkor nylik meg, ha a 150cc Special Cupjban megszereztk az arany trfet. A Mirror amolyan 100cc nehzsg GP, ahol a plyk meg vannak tkrzve. Azrt ravasz, mert ha megszokjuk, hogy jobbra szoktunk itt s ott kanyarodni, s vinnnk jobbra az analg kart, de idkzben kiderl, hogy balra kell menni. Egyjtkos mdban karakternk teljes kpernyn ltszik. De hogy milyen adatok jelenjenek meg a TV-n, azt mi vlaszthatjuk ki a C-jobb gombbal. Alaphelyzetben a bal-als sarokban lthat a pillanatnyi helyezsnk. Bal-fels sarokban, meg lthatjuk, hogy ki ll az els ngy helyen. Fell lthat bal oldalt, hogy hnyadik krt futjuk, kzpen meg hogy ppensggel milyen trgyunk van. Jobb-fels sarokban meg az eltelt id lthat, a jobb-als sarokban, meg egy radar lthat, s hogy ki hol van. Amikor megnyomjuk a C-jobb gombot, akkor a radar eltnik, s megjelenik a kilomter-ra. Ha mg egyszer megnyomjuk a C-jobb gombot, akkor az sszes adatunk eltnik a pillanatnyi helyezsnket s az aktulis "trgy-mutatt" leszmtva, s ekkor egy cskot ltunk, tglalap alapon, s lthatjuk rajta, hogy melyik karakternk milyen messze van tlnk. gy kell rtelmezni, hogy a bal-fels sarokban van az, aki pp megkezdte az j krt. Hogy pp hnyadik krnl jrunk, az a csk szne mondja meg, melyet mindig az els helyezett "sznez ki". Els krnl az els helyezettnk hzza a cskot, s ekkor kk szn lesz. Msodik krnl a csk srga szn lesz, mg a harmadik krre piros lesz.
Time Trial
Idmr, ahol lehet gyakorolni. Itt is feljegyzi a gp az t legjobb idt, valamint a legjobb krt. Csak egy jtkos mdban fordul el, s itt mr a szellemeknek is sokkal nagyobb szerepk van. Ugyanis elmenthet az aktulisan lefutott kr szellem mdban, ezltal ssze lehet mrni, hogy mennyit fejldtnk. Ehhez viszont elengedhetetlen a Controller Pak, ugyanis a gp oda menti az adatokat. Fontos tudni, hogy egy Controller Pak 121 blokkot tartalmaz, s egy ilyen szellem-adat 59 blokkot foglal, teht egy Controller Pakbe 2 szellem-adat fr r. Itt mr sokkal knnyebb idt trlni. A Fmenben meg kell nyomni az R-gombot, s ekkor a "Data" menbe lpnk, ahol lthat, hogy melyik plyn hogy llunk az idmrben, s itt lehet trlni az egyes plyk idejt. Ha egy lefutott kr utn a "Retry"-ra megynk, akkor nemcsak jra lehet prblkozni, hanem az elz futsunkat automatikusan elmenti a gp, s szellem mdban megjelenik az jban is, gy is ssze lehet mrni az ernket. Ha sokszor jraprbljuk, akkor mindig a legjobb szellemidnkkel szllunk harcba. Trgyak nem szerezhetk, viszont minden kezdsnl kapunk hrom gombt. Termszetesen rdemes hasznlni ket. n szemly szerint minden krben egyet-egyet szoktam felhasznlni.
VS
rlt versenyzs az els helyrt, melyet csak tbbjtkos mdban lehet vlasztani. Plykat fakultatve lehet vlasztani. Ha hrman vagy ngyen jtszunk, a gp mindig megvrja, amg az utols eltti helyezett is ber a clba, s csak utna hirdet eredmnyt. Ktjtkos VS mdban meccs formjban lthatjuk, hogy ki mennyit nyert, viszont 3 s 4 jtkos mdban egy kisebb tblzat jelenik meg, ahol listzza, hogy melyik karakter hnyszor volt els, msodik, illetve harmadik helyezett. Itt nem szmol idt a gp. Kt jtkos mdban a bal-als sarokban lthatak a trgyak, s mindkt jtkosnak kln-kln mutatja a radart, valamint, hogy pp hnyadik krt futjuk. Hrom jtkos mdban ngy rszre van osztva a kperny, bal-fels sarokban az 1. jtkos lthat, a jobb-fels sarokban a 2. jtkos, mg a bal-als sarokban a 3. jtkos lthat. s csak egy radar van a jobb-als sarokban, ott lthat, hogy ki pp hol ll. Ngy jtkos mdban pedig a jobb-als sarokban lthat a 4. jtkos, s kzpen lthat a radar, mely a C-jobb gombbal eltntethet. Itt is annyi menetet jtszhatunk amennyit szeretnnk. Nem kell megijedni, ha karaktert, vagy plyt vltunk, a szmll ugyangy megrzi az aktulis llst, addig amg ki nem kapcsoljuk a gpet. Teht, ha meggondoljuk magunkat, s ksbb visszatrnk a VS-re akkor ugyangy folytatja a szmllst a gp.
Battle
Ez a legszrakoztatbb jtkmd. Szintn az a cl, hogy kissk ellenfeleinket. Itt is szabadon lehet vlasztani a plykat, melybl ngy darab van. A lggmbk lethbbek lettek, ha kitnek minket, egy elszll. Itt hrom s ngy jtkos mdban is meccsszeren mutatja a a jelenlegi llst a gp. Ha hrman, vagy ngyen jtszunk, s tl hamar esnk ki, akkor karakternk bombv vltozik (Mini Bomb Kart), s fel lehet robbantani egy mg letben lev jtkost. Ezt gy lehet kivdeni, ha csillag hatsa alatt jn neknk a bomba, ugyanis ekkor megsemmisl. rdemes ngy jtkos mdban ezt jtszani, mert az lmny felejthetetlen!
|