Magyar Super Mario Fan Club
Fmen
 
Nintendo
 
Nintendo Entertainment System
 
Super Nintendo Entertainment System
 
Nintendo 64
 
Nintendo GameCube
 
Wii
 
Wii U
 
Nintendo Switch
 
Nintendo Switch 2
 
Game Boy
 
Game Boy Color
 
Game Boy Advance
 
Nintendo DS
 
Nintendo 3DS
 
Mobiljtkok
 
Mario jtkok ismertetje
Mario jtkok ismertetje : Super Mario Land 2: 6 Golden Coins

Super Mario Land 2: 6 Golden Coins

  2012.01.27. 19:08


Megjelens

Game Boy
Japn: 1992. oktber 21.
Amerika: 1992. november 1.
Eurpa: 1993. janur 28.

3DS Virtual Console
Japn: 2011. oktber 12.
Amerika: 2011. szeptember 29.
Eurpa: 2011. szeptember 29.

eShop r: £3.60 / €4

Fejleszt / Kiad: Nintendo
Stlus: 2D Platform
Jtkmd: 1 jtkos

Producer: Shigeru Miyamoto s Yokoi Gunpei
Rendezk: Hiroji Kiyotake, Hiroshi Yamauchi s Takehiko Hosokawa
Programozk: Masaru Yamanako, Takuhiro Harada s Yuzuru Ogawa
Grafika: Hiroji Kiyotake, Makoto Kano s Takehiko Hosokawa
Zene: Kazumi Totaka

A Super Mario Land 2: 6 Golden Coins (Japnul Super Mario Land 2: 6 Tsu no Kinka; スーパーマリオランド2: 6つの金貨) egy Game Boy-ra megjelent platform jtk, mely a Super Mario Land folytatsa. Ez a jtk mr sokkal fejlettebb az eldjnl, hiszen ekkor mr ismertk a Game Boy technikai specifikciit, s jobban ki tudtk hasznlni azokat. Itt debtlt Wario, aki stlusa miatt sokak egyik kedvenc Nintendo karaktere lett.

Trtnet

Miutn Mario megmentette Daisyt Sarasalandben, visszatrnek Mario Land-be. Az orszgban nagy kosz van, ugyanis amg Mario megmentette Daisyt, addig Wario garzdlkodott Mario Land-ben. Wario a kastlyba rejtztt el, s az azt kinyit hat aranyrmt sztszrta az orszg hat vidkben. Marinak ezeket kell sszegyjtenie, hogy bejusson a kastlyba, s megkzdjn Warival.

Jtkmenet

A jtk egy kis tutoriallal kezd, ha elsajttsuk az alapmozdulatokat, elkezdhetjk a jtkot. Hat vidk van, s rdekessg, hogy a jtk nem lineris, brhol kezdhetnk. Az albbi hat vidkbl ll a Mario Land:

  1. Tree Zone: Egy erd tele zeltlbakkal. A fgonosz Radonkel, a madr.
  2. Space Zone: A Space Zone-hoz a Hippo Zone-on keresztl jutunk el, de mivel ott nincs fellensg, ezrt nem szmoljuk kln znnak. Itt egy vzil buborkot fj, ha ebbe belemegynk, akkor egy plyn felreplnk a Space Zone-ba, ahol Hold s csillagok kztt jutunk el Tatanghoz, aki nemcsak a Super Mario Land-ben volt fellensg, itt is tallkozhatunk vele.
  3. Macro Zone: Egy hzban jtszdik, mindenki sszezsugorodik, aki belp. Az ellensgek risiak, a fellensg Ricky, a nagy patkny.
  4. Pumpkin Zone: A Jack'o lmpsban jtszdik, temetk s ksrtethzak ksretben. A fellensg Sabasa, a boszorkny
  5. Mario Zone: Mechanikus Mario plya, melyet a Hrom Kicsi Malacfej ural.
  6. Turtle Zone: Egy hatalmas teknsben jtszd vizes vilg, melyet Octopus, a polip riz.

s ha sszegyjtttk a hat aranyrmt, akkor akkor lphetnk be Wario kastlyba, ahol megkzdhetnk vele.

Ez a jtk az eldjvel ellenttben mr sokkal jobban hasonlt a tbbi Mario platform jtkokhoz. Itt mr ismt Tz Mario van, s a plyn vissza is mehetnk. A karakterek nagyobbak lettek, s gyorsabban is mozognak, gy a jtk dinamikusabbnak tnik. A jtkban mentsi lehetsg is van, hrom ments lehet, s jdonsg, hogy a jtkban kt nehzsgi fokozat van. A mentsi kpernyn, ha megnyomjuk a SELECT-gombot, akkor Mario sszezsugorodik, akkor knnyebb a jtk, de vissza is mehet.

Itt is van vilgtrkp, s nem lineris a jtk, teht brhol kezdhetjk, nincs meghatrozott sorrendje a jtknak. Szmos titkot tallni, melyek tbbsge rvidtsek az adott plyn, de minden plyt teljesteni kell, hogy megszerezzk az adott vilg utols plyjn az aranyrmt. A plya kzepn egy csengt tallunk, ha elrjk, kapunk egy checkpointot, teht, ha meghalunk, onnan folytatjuk a jtkot. Ha a plya vgn a fels csengt elrjk, akkor egy szerencsejtkot jtszhatunk, ahol letet s egyb trgyakat nyerjnk. Van egy kln plya a trkpen, ahol rmkrt jtszhatunk. Minl tbb rmt tesznk fel, annl nagyobb nyeremnyre van eslynk. Plyrl a trkpre a START+SELECT-gombokkal trnk vissza.

Irnyts
Control Pad: Mozgs
A-Gomb: Ugrs
B-Gomb: Gyorsuls, lebegs, tzgoly dobsa, Koopa pncl eldobsa
START-Gomb: Sznet
Als + A-Gomb: Prg ugrs

Minden vilg utols plyjn megkzdnk a fellensggel az aranyrmrt, de ha elvesztjk az sszes letet, akkor az aranyrmket is elvesztjk, s ismt meg kell kzdeni velk. Itt is tbb lehetsgnk van letet kapni. A szoksos zld 1-Up Gomba helyett szvet tallunk, az ad egy letet. 100 rme sszegyjtse utn nem kapunk egy letet, s a szerencsejtk miatt, nem 100-ig szmol, hanem 999-ig. A jtk nem szmol pontot, de szmolja a meglt ellensgeket, s ha meglnk 100 ellensget, akkor kapunk egy csillagot.

Mario formi

  • Mario: gy kezdjk a jtkot. Ha nekimegynk egy ellensgnek, meghalunk.
  • Super Mario: Ha felvesznk egy Szuper Gombt, megnvnk, s tglkat tudunk szttrni, valamint a prg ugrssal az alattunk lev tglat is szt tudunk trni. Ha nekimegynk egy ellensgnek, kis Mariv megynk vissza.
  • Tz Mario: Ha felvesznk egy Tzvirgot, akkor tzgolyt tudunk lni, s a jtk egyedisge, hogy tglkat is szt lehet lni a tzgolyval. Mivel a Game Boy kpessgei hatroltak, ezrt nem tudtk Marit fehrre sznezni, helyette egy tollat ltunk Mario sapkjn.
  • Nyl Mario: Itt br nem tudunk replni, de ha rpt tallunk, akkor Mario egy nylflet kap, mellyel az A-Gombot nyomkodva lebegve rnk fldet.
  • Srthetetlen Mario: Nemcsak 100 ellensg meglse utn kapunk csillagot, hanem tglkban is tallunk. Itt is ellensgeket tudunk letarolni, az tdik ellensgtl mindegyik utn kapunk egy letet.

Ellensgek

Gyakori ellensgek
(Minden znban fellelhet)
Tree Zone Macro Zone Pumpkin Zone Mario Zone Turtle Zone Space Zone Wario's Castle Fellensgek

Goomba
Paragoomba
Koopa Troopa
Piranha Plant
Cheep-Cheep
Blurp
Venus Fire Trap
Fishbone

Booping Toady
Battle Beetle
Grubby
Boko Bombette
Bee
Skeleton Bee
Bee Larva
Bee'zrk
Cowfish
Dragonfly
Drill Mole
Egghead
Fat Bee
Spikey
Sparrow

Ant
Bazooka Ant
Miner Ant
Spiky Ant

Boo
Cyclops
Draculad
Haunted Lantern
Spooky Mask
Terekuribo
Umbrelloid
Pick
Broom
Cannon Pig
Jumping Jack
Screwer
Tamanoripuu
Tin Soldier
Bullet Bill
Fly Fish
Goomdiver
Gordo
Joe
Spiny Cheep-Cheep
Mini Ship
Spiky Slug
Star Twirler
Wario Mask Radonkel
Ricky
Sabasa
Three Little Pigheads
Octopus
Tatanga
Wario

Tancsok

  • Ha elvesztennk az sszes letet, az arany rmket is elvesztjk. Ha gy jrnnk, akkor rdemes az utols let elvesztse eltt kikapcsolni a Game Boy-t, gy jrakezdhetnk ott, ahol utoljra mentettnk.
  • Ha egy olyan plyn vesztennk el letet, ahol mr voltunk, akkor lpjnk ki a plyrl, s nem cskken az letnk szma. Ez akkor is mkdik, amikor meghaltunk, de mg nem lptetett ki a gp a plyrl.

A folytats

Ebben a jtkban debtlt Wario, aki rvid id alatt hatalmas npszersgre tett szert. Olyannyira, hogy mg a Nintendo a Super Mario Land szria harmadik rsznek fszerepljv avanzslta. Ez a jtk olyan npszer volt, hogy ezutn mr Wario Land-d kereszteltk t a sorozatot.

A jtk lersa Warit sellensgknt mutatja be, aki mindig is fltkeny volt Mario npszersgre, ezrt tmadta meg a Mario Land-et. Az egyik kpregnyben Wario elmesli, hogy Marival bartok voltak gyerekkorukban, de Warinak nagyon sok megalztatst kellett elszenvednie Mario mellett ( errl nem tudott), s bosszt eskdtt ellene. Ez alapozta meg a kt Super Mario Land jtk trtnett.

Korbbi jtkokbl tvett elemek

Super Mario Land - Br a jtk folytatsaknt jelent meg, nem sok utals van az eldjre. Az egyik zna fellensge Tatanga, az elz jtk fellensge volt.
Super Mario World - Sok ellensg visszatr, s Mario prg ugrsa is innen van.

rdekessgek

  • Amikor a mentsvlaszt kpernyn vagyunk, s kivlasztjuk a trls opcit, Mario bombv vltozik.
  • A zent Kazumi Totaka szerezte, s ha kt s fl percig maradunk a Game Over kpernynl, felcsendl a titokzatos dala.
  • Ez az els Mario jtk, mely az rben jtszdik.
  • Az egyik ellensg Tamanoripuu neve a Tamanori (玉乗り) nvbl szrmazik, mely egy cirkuszi mutatvny japn neve, amikor az artistk labdn egyenslyoznak.

 
Aktulis jtk
Mario & Luigi: Brotherhood
 
Megjelensek

Nintendo Switch 2:
Konzol - 2025. jnius 5.
Mario Kart World - 2025. jnius 5.
Donkey Kong: Bananza - 2025. jlius 17.
Super Mario Party Jamboree - Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV - 2025. jlius 24.

Nintendo Switch:
-

DLC-k:
-

 
Kpek
 
Mdia
 
Egyb oldalaim
 
Trsoldalak
 
Linkek
 
Gamer rendezvnyek
 
Konzolboltok
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Vlemny-nyilvnts
Lezrt szavazsok
 
Szmll
Induls: 2006-03-19
 

Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!