Super Mario Land 2: 6 Golden Coins
2012.01.27. 19:08
Megjelens
Game Boy
Japn: 1992. oktber 21.
Amerika: 1992. november 1.
Eurpa: 1993. janur 28.
3DS Virtual Console
Japn: 2011. oktber 12.
Amerika: 2011. szeptember 29.
Eurpa: 2011. szeptember 29.
eShop r: £3.60 / €4
Fejleszt / Kiad: Nintendo
Stlus: 2D Platform
Jtkmd: 1 jtkos
Producer: Shigeru Miyamoto s Yokoi Gunpei
Rendezk: Hiroji Kiyotake, Hiroshi Yamauchi s Takehiko Hosokawa
Programozk: Masaru Yamanako, Takuhiro Harada s Yuzuru Ogawa
Grafika: Hiroji Kiyotake, Makoto Kano s Takehiko Hosokawa
Zene: Kazumi Totaka
|
A Super Mario Land 2: 6 Golden Coins (Japnul Super Mario Land 2: 6 Tsu no Kinka; スーパーマリオランド2: 6つの金貨) egy Game Boy-ra megjelent platform jtk, mely a Super Mario Land folytatsa. Ez a jtk mr sokkal fejlettebb az eldjnl, hiszen ekkor mr ismertk a Game Boy technikai specifikciit, s jobban ki tudtk hasznlni azokat. Itt debtlt Wario, aki stlusa miatt sokak egyik kedvenc Nintendo karaktere lett.
Trtnet
Miutn Mario megmentette Daisyt Sarasalandben, visszatrnek Mario Land-be. Az orszgban nagy kosz van, ugyanis amg Mario megmentette Daisyt, addig Wario garzdlkodott Mario Land-ben. Wario a kastlyba rejtztt el, s az azt kinyit hat aranyrmt sztszrta az orszg hat vidkben. Marinak ezeket kell sszegyjtenie, hogy bejusson a kastlyba, s megkzdjn Warival.
Jtkmenet
A jtk egy kis tutoriallal kezd, ha elsajttsuk az alapmozdulatokat, elkezdhetjk a jtkot. Hat vidk van, s rdekessg, hogy a jtk nem lineris, brhol kezdhetnk. Az albbi hat vidkbl ll a Mario Land:
-
Tree Zone: Egy erd tele zeltlbakkal. A fgonosz Radonkel, a madr.
-
Space Zone: A Space Zone-hoz a Hippo Zone-on keresztl jutunk el, de mivel ott nincs fellensg, ezrt nem szmoljuk kln znnak. Itt egy vzil buborkot fj, ha ebbe belemegynk, akkor egy plyn felreplnk a Space Zone-ba, ahol Hold s csillagok kztt jutunk el Tatanghoz, aki nemcsak a Super Mario Land-ben volt fellensg, itt is tallkozhatunk vele.
-
Macro Zone: Egy hzban jtszdik, mindenki sszezsugorodik, aki belp. Az ellensgek risiak, a fellensg Ricky, a nagy patkny.
-
Pumpkin Zone: A Jack'o lmpsban jtszdik, temetk s ksrtethzak ksretben. A fellensg Sabasa, a boszorkny
-
Mario Zone: Mechanikus Mario plya, melyet a Hrom Kicsi Malacfej ural.
-
Turtle Zone: Egy hatalmas teknsben jtszd vizes vilg, melyet Octopus, a polip riz.
s ha sszegyjtttk a hat aranyrmt, akkor akkor lphetnk be Wario kastlyba, ahol megkzdhetnk vele.
Ez a jtk az eldjvel ellenttben mr sokkal jobban hasonlt a tbbi Mario platform jtkokhoz. Itt mr ismt Tz Mario van, s a plyn vissza is mehetnk. A karakterek nagyobbak lettek, s gyorsabban is mozognak, gy a jtk dinamikusabbnak tnik. A jtkban mentsi lehetsg is van, hrom ments lehet, s jdonsg, hogy a jtkban kt nehzsgi fokozat van. A mentsi kpernyn, ha megnyomjuk a SELECT-gombot, akkor Mario sszezsugorodik, akkor knnyebb a jtk, de vissza is mehet.
Itt is van vilgtrkp, s nem lineris a jtk, teht brhol kezdhetjk, nincs meghatrozott sorrendje a jtknak. Szmos titkot tallni, melyek tbbsge rvidtsek az adott plyn, de minden plyt teljesteni kell, hogy megszerezzk az adott vilg utols plyjn az aranyrmt. A plya kzepn egy csengt tallunk, ha elrjk, kapunk egy checkpointot, teht, ha meghalunk, onnan folytatjuk a jtkot. Ha a plya vgn a fels csengt elrjk, akkor egy szerencsejtkot jtszhatunk, ahol letet s egyb trgyakat nyerjnk. Van egy kln plya a trkpen, ahol rmkrt jtszhatunk. Minl tbb rmt tesznk fel, annl nagyobb nyeremnyre van eslynk. Plyrl a trkpre a START+SELECT-gombokkal trnk vissza.
Irnyts
Control Pad: Mozgs
A-Gomb: Ugrs
B-Gomb: Gyorsuls, lebegs, tzgoly dobsa, Koopa pncl eldobsa
START-Gomb: Sznet
Als + A-Gomb: Prg ugrs
Minden vilg utols plyjn megkzdnk a fellensggel az aranyrmrt, de ha elvesztjk az sszes letet, akkor az aranyrmket is elvesztjk, s ismt meg kell kzdeni velk. Itt is tbb lehetsgnk van letet kapni. A szoksos zld 1-Up Gomba helyett szvet tallunk, az ad egy letet. 100 rme sszegyjtse utn nem kapunk egy letet, s a szerencsejtk miatt, nem 100-ig szmol, hanem 999-ig. A jtk nem szmol pontot, de szmolja a meglt ellensgeket, s ha meglnk 100 ellensget, akkor kapunk egy csillagot.
Mario formi
-
Mario: gy kezdjk a jtkot. Ha nekimegynk egy ellensgnek, meghalunk.
-
Super Mario: Ha felvesznk egy Szuper Gombt, megnvnk, s tglkat tudunk szttrni, valamint a prg ugrssal az alattunk lev tglat is szt tudunk trni. Ha nekimegynk egy ellensgnek, kis Mariv megynk vissza.
-
Tz Mario: Ha felvesznk egy Tzvirgot, akkor tzgolyt tudunk lni, s a jtk egyedisge, hogy tglkat is szt lehet lni a tzgolyval. Mivel a Game Boy kpessgei hatroltak, ezrt nem tudtk Marit fehrre sznezni, helyette egy tollat ltunk Mario sapkjn.
-
Nyl Mario: Itt br nem tudunk replni, de ha rpt tallunk, akkor Mario egy nylflet kap, mellyel az A-Gombot nyomkodva lebegve rnk fldet.
-
Srthetetlen Mario: Nemcsak 100 ellensg meglse utn kapunk csillagot, hanem tglkban is tallunk. Itt is ellensgeket tudunk letarolni, az tdik ellensgtl mindegyik utn kapunk egy letet.
Ellensgek
Gyakori ellensgek
(Minden znban fellelhet) |
Tree Zone |
Macro Zone |
Pumpkin Zone |
Mario Zone |
Turtle Zone |
Space Zone |
Wario's Castle |
Fellensgek |
Goomba
Paragoomba
Koopa Troopa
Piranha Plant
Cheep-Cheep
Blurp
Venus Fire Trap
Fishbone
|
Booping Toady
Battle Beetle
Grubby
Boko Bombette
Bee
Skeleton Bee
Bee Larva
Bee'zrk
Cowfish
Dragonfly
Drill Mole
Egghead
Fat Bee
Spikey
Sparrow |
Ant
Bazooka Ant
Miner Ant
Spiky Ant
|
Boo
Cyclops
Draculad
Haunted Lantern
Spooky Mask
Terekuribo
Umbrelloid
Pick
Broom |
Cannon Pig
Jumping Jack
Screwer
Tamanoripuu
Tin Soldier
Bullet Bill |
Fly Fish
Goomdiver
Gordo
Joe
Spiny Cheep-Cheep |
Mini Ship
Spiky Slug
Star Twirler |
Wario Mask |
Radonkel
Ricky
Sabasa
Three Little Pigheads
Octopus
Tatanga
Wario |
Tancsok
-
Ha elvesztennk az sszes letet, az arany rmket is elvesztjk. Ha gy jrnnk, akkor rdemes az utols let elvesztse eltt kikapcsolni a Game Boy-t, gy jrakezdhetnk ott, ahol utoljra mentettnk.
-
Ha egy olyan plyn vesztennk el letet, ahol mr voltunk, akkor lpjnk ki a plyrl, s nem cskken az letnk szma. Ez akkor is mkdik, amikor meghaltunk, de mg nem lptetett ki a gp a plyrl.
A folytats
Ebben a jtkban debtlt Wario, aki rvid id alatt hatalmas npszersgre tett szert. Olyannyira, hogy mg a Nintendo a Super Mario Land szria harmadik rsznek fszerepljv avanzslta. Ez a jtk olyan npszer volt, hogy ezutn mr Wario Land-d kereszteltk t a sorozatot.
A jtk lersa Warit sellensgknt mutatja be, aki mindig is fltkeny volt Mario npszersgre, ezrt tmadta meg a Mario Land-et. Az egyik kpregnyben Wario elmesli, hogy Marival bartok voltak gyerekkorukban, de Warinak nagyon sok megalztatst kellett elszenvednie Mario mellett ( errl nem tudott), s bosszt eskdtt ellene. Ez alapozta meg a kt Super Mario Land jtk trtnett.
Korbbi jtkokbl tvett elemek
Super Mario Land - Br a jtk folytatsaknt jelent meg, nem sok utals van az eldjre. Az egyik zna fellensge Tatanga, az elz jtk fellensge volt.
Super Mario World - Sok ellensg visszatr, s Mario prg ugrsa is innen van.
rdekessgek
-
Amikor a mentsvlaszt kpernyn vagyunk, s kivlasztjuk a trls opcit, Mario bombv vltozik.
-
A zent Kazumi Totaka szerezte, s ha kt s fl percig maradunk a Game Over kpernynl, felcsendl a titokzatos dala.
-
Ez az els Mario jtk, mely az rben jtszdik.
-
Az egyik ellensg Tamanoripuu neve a Tamanori (玉乗り) nvbl szrmazik, mely egy cirkuszi mutatvny japn neve, amikor az artistk labdn egyenslyoznak.
|