Teszt
2012.03.08. 10:37
A ’90-es vek kzepn nagy vltozs trtnt a konzoliparban. Eltte a Nintendo szinte egyeduralkod volt, de ahogy betrt a Sony, minden megvltozott. Elssorban a jtkos kultra, megjelentek az egyre nagyobb brutalitst tartalmaz jtkok, s a Playstation erszakos reklmkampnya miatt nagyon sokan elprtoltak a Nintendtl. De akik hith szamurjok maradtak, azok olyan klasszikusokat lvezhettek, mint a Super Mario 64, Zelda: Ocarina of Time, Lylat Wars, Banjo-Kazooie.
Nhny azta mr meglt egy remake-et, ahogy a teszt trgyt kpez Super Mario 64 is. Abban az idben teljesen jszer jtklmnyt nyjtott, sok jtst tartalmazott gy, hogy megtartotta a rgi Maris feelinget. Ebben rejlik a jtk nagyszersge, valahnyszor elvesszk, nem vlik unalmass. Pedig az alapkoncepci most is ugyanaz: Az enyveskez Bowser rvetette mancsait Peach Hercegnre, mi pedig indulhatunk a megmentsre. Ez a jtk akkoriban forradalmi volt, de miben ms a DS verzi?
Alaposan feltuningoltk! Kezdjk azzal, hogy nem 120, hanem 150 csillagot lehet sszegyjteni. De az jts mr a legelejn lthat: Ugyanis a csbl nem Mario, hanem Yoshi ugrik ki. Igen, az egyik legnagyobb innovcija a jtknak, hogy nemcsak Marit, hanem hrom tovbbi karaktert irnythatunk. Elszr csak Yoshit, a tbbieket: Marit, Luigit s Warit a jtk sorn kell megszerezni. Mindenki egyedi kpessget kapott: Jszokshoz hven Mario a tkletes kzppont. Semmiben nem ers, de nem is gyenge. Luigi magasra tud ugrani, Yoshi tojst varzsol az ellenfelekbl, Wario pedig nagyon ers. Teht Yoshival kezdnk. Mehetnnk egybl a kastly fel, hiszen a N64-ben ez volt a feladatunk, m a Nintendo tovbbgondolta, s mr a kastly is be van zrva, a kulcsot neknk kell megtallni, az egyik nylnl. Ha gyesen elkapjuk, kinyithatjuk a kastly, s megkezdhetjk a jtkot. 15 plya van, mindegyikben 6 csillag volt alapbl, 100 rme sszegyjtse utn is kaphattunk egy-egy csillagot, valamint a kastlyban volt klnbz helyeken elrejtve 15, gy jtt ki a 120. DS-ben a 15 plyn 7 csillag van, 100 rmrt tovbbra is kapunk egy-egy csillagot mindenhol, s immron 30 Castle Secret Stars van elrejtve, gy a 150. A kastlyba betrve mr nem vr rnk tbb rejtly, kezdhetjk az els plynl. Feladatunk, az adott kldetst teljestve sszegyjteni a csillagokat. Addig sem kell nlklzni a karaktereket, a plykon elszrtan tallhatunk sapkkat, azokat felvve Yoshi az adott karakterr vltozik, s felvesszk a kpessgt. Ha srlnk, a sapka leesik a fejnkrl, visszavltozunk, s a sapka visszakerl a helyre, gy ha ismt fel szeretnnk venni az adott karakter kpessgt, vissza kell menni rte. A plykat legtbbszr egy festmny szimbolizlja, a legelejn, csak az elsbe ugorhatunk be, a tbbi bizonyos szm csillag megszerzse utn nylik meg. Hromszor tallkozunk Bowserrel. Az els kett a egy nagyobb kulcsot ad, gy tudunk az alagsorba, vagy emeletre menni. A harmadik Bowserhez 80 csillag megszerzse utn tudunk menni, akkor tudjuk megmenteni Hercegnt. Persze a 100%-os vgigjtszshoz mind a 150 csillagot ssze kell gyjteni.
Ez a jtk frsze, emellett szmtalan mini-jtkot jtszhatunk. A mini-jtkok ngy csoportra vannak osztva. Yoshinl talljuk a nagy figyelmet ignyl jtkokat jtszhatjuk, Marinl a gyorsasg is szmt. Luiginl klnbz krtyajtkokat jtszhatunk, nagyban szmt a szerencse, Warinl pedig az egyb rlt, ers jtkok. Nagyon lvezetesek mind, mr csak ezek is kijhettek volna kln jtkknt.
Az irnytson meg, ha lehet, senki ne idegeskedjen, olyan lett, amilyen. Ht igen, a Super Mario 64 mozgs tern is hatalmasat fejldtt, nagyon sok lehetsgnk van, s az is nagyszer tlet volt, hogy ha csak enyhn hzzuk el az analg kart, akkor hsnk lopakodik, mg ha teljesen, akkor fut. DS-en meg mindig nyomva kell tartani az Y-gombot, ahhoz, hogy fussunk, s ez nem olyan, mint a rgi 2D-s Marikban, hiszen 3D-s mivolta miatt nagyon srn kell irnyt vltani, gy nagyon knyelmetlen az irnyts, ez a jtk kilt az analg karrt, hiszen, ha nem futunk, a lopakods sem olyan, mint 64-en. Lehet az rintkpernyn is irnytani, kb. fl percig lehet idegekkel brni azt is, mert annyira szenzitvv tettk, hogy mg ha a legkisebb mrtkben is arrbb visszk a Stylust, mr akkor msfele megy a karakternk, s mr irnythatatlann vlik a jtk. Nincs mit tenni, els DS jtk, s ennyire nem ismertk az rintkpernyben rejl kpessgeket, s a Zelda: Phantom Hourglass-ig nem is kszlt olyan DS jtk, melyet normlisan lehet rintkperny ltal irnytani. s ezzel ki is vesztk a jtk negatvumt. Nagy kr rte, mert maga a jtk nagyon j lenne, de sokan emiatt letettk a gpet.
Nem hittem volna, hogy a Nintendo DS grafikailag tbbre kpes, mint a Nintendo 64, s mgis! Sokkal kidolgozattabbak lettek a karakterek, a tj is nagyon szp, egyetlen htrny taln, hogy nem annyira sznes, mint az eldje. Az irnythatatlansgot mr kielemeztem. Mivel a jtk hosszabb, mint az eredeti, s mg extra mini-jtkokat is kapunk, gy biztos, hogy j ideig nem tudjuk letenni a jtkot. A zene ugyanaz, mint Nintendo 64-en, az nem fejldtt, nhny extra hangot tettek be.
Ha talltok olcsn, btran vegytek meg, mert br az irnyts valami rettenetes, de ennek ellenre is gr egy pr kellemes rt.
Grafika: 10/10
Jtszhatsg: 2/10
Szavatossg: 10/10
Kihvs: 10/10
Zene s hangok: 10/10
Hangulat: 8/10
+ Szebb, mint az eredeti!
+ Rengeteg sok extra tartalom
+ Kellemes zene
+ J jrajtszani
– Rettenes irnyts
91%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan vltoztats nlkl hoztam t.
|