Teszt
2013.09.03. 17:40
Mindnyjunk kedvenc dnja visszatr! A Super Mario World-ben debtlt Yoshi mr a legelejtl igen nagy npszersgre tett szert, 1995-ben meg gyakorlatilag nll jtka lett a Super Mario World 2: Yoshi’s Island, hiszen lnyegben t irnytjuk benne. Aztn jtt Nintendo 64-re a Yoshi’s Story, mely szp emlkeket hagyott bennk, majd a GameCube korszak teljesen kimaradt szmra. gy hosszas sznet utn Yoshi egy kvra ugyan, de visszatr.
Egyltaln nem tlzs, hiszen a cm szinte elrulja, hogy milyen rvid jtkrl van sz. A fjtk ugyanis 5 perc alatt vgigjtszhat. Br vannak benne klnbz jtkmdok, ez a jtk nem arrl hres, hogy hnapokig jtszunk. m arra a kis idre is megr egy mist, a pozitvumok azrt ott tartanak minket a Nintendo DS eltt. A trtnet szinte ugyanaz, mint a SNES jtk: Glya szlltja Baby Marit, m Kamek megzavarja, gy vletlenl elejti a bbiket, s zuhannak. Mr itt bekapcsoldunk a jtkba.
Ngy jtkmd van, mind a ngy gy kezddik, hogy Baby Mario zuhan az gbl. Az els a Score Attack. Itt az a lnyeg, hogy a jtk maga t percben a lehet legtbb pontot gyjtsk ssze. Elszr a levegben kell Baby Marit tjn egyengetni, hogy ne menjen neki az ellensgeknek. Ez oly mdon lehetsges, hogy az rintkpernyn a Stylusunkkal felhket rajzolunk, gy tudjuk szegny rva jszltt hsnket irnytani. Ha egy ellensg kr szablyos krt rajzolunk, akkor az buborkba kerl, s rmv vltoznak, azt Stylusszal Baby Marinak irnythatjuk, s pontot kapunk rte. Pontokat pedig rdemes gyjteni, ugyanis, ha fldet rnk, alapbl zld Yoshival fogjuk irnytani Baby Marit, m ha tbb pontot gyjtnk ssze, akkor ms szn Yoshi jn rtnk, aki egyrszt tbb tojst tud magnl tartani, msrszt meg messzebbre megynk vele, gy knnyebb tbb pontot gyjteni. A Baby Marin lev lggmbk a sebezhetsgt jelzik. Hrom lggmb van, ha hromszor rintik meg ellensgek, vge a dalnak. Ha fldet rnk, akkor als kpernyn fognak trtnni a dolgok, s az gben lev ellensgeket s rmket Stylusszal clozva tudjuk tojssal eltallni. Ez a tojs inkbb labdaknt funkcionl, ugyanis gy pattog, ami rszint j dolog, hiszen gy tbb ellensget lehet eltallni, msrszt meg a rejtett rmket knnyebb eltallni. A plyn lev ellensgeket ugyangy be lehet buborkozni, mint az els rszben, vagy a nem tsksekre r lehet ugrani esetleg tojssal megdobni. Viszont nagyon kell vigyzni, mert itt ha mr egyszer is megsebzdnk, vge a jtknak! Miutn vgigrtnk az amgy rvid plyn, s ha j pontszmot rtnk el, akkor felkerlnk az eredmnylistra. A msodik jtkmd a Marathon, amelyik ugyangy Baby Mario zuhansval kezddik, viszont most az gen tbb rmt van lehetsgnk megszerezni, s ellensget foglyul ejteni. 1000 mter utn fldet rve addig megynk a plyn, amg meg nem sebzdnk. Ezer mterenknt j Yoshira lnk, aki tbb tojst tud magnl tartani, mindezek mellett gyorsabb. Ha megsebzdnk, vge a jtknak, s itt a megtett tvolsg kerl fel az eredmnyjelzre. A harmadik jtkmd, a Time Attack akkor nylik meg, ha a Score Attack-ben elrtnk 300 pontot. Itt Baby Luigit kell a lehet legrvidebb id alatt megmenteni, akit ngy Toady szllt. ket kell egyenknt ktszer tojssal megdobni. A negyedik jtkmd, a Challenge akkor nylik meg, ha a Marathonban megtettnk 3.000 mtert. Ez a legnehezebb jtkmd. Itt ugyangy addig mehetnk, amg tudunk, mint a Marathon-ban, viszont van id, ami ha lejr Kamek megtmad minket. Itt klnsen fontos, hogy az gen a lehet legtbb pontot gyjtsnk ssze, hiszen minl “jobb” Yoshi van a htunk mgtt, annl tbb pontot van eslynk elrni. Itt rdemes lni az ellensgeket, mivel annyi msodperc addik hozz az idnkhz, ahny pontot egybknt rne.
Azrt ltszik, hogy a jtkot nem hagytk annyiban, s azrt vannak benne lehetsgek. s megtehetjk azt, hogy ezen izgalmas jtkot megosszuk egy bartunkkal, radsul elg, ha csak az egyiknknek van meg a jtk. Itt csak a fldn vagyunk, s mind a ketten zld Yoshival vagyunk. A cl pedig, hogy minl messzebb jussunk el. A jtk lnyegben ennyibl ll. Azt vannak klnbz trgyak, melyek segtik utunkat. Pldul a sok gymlcs, melytl extra tojsmennyisge lesz Yoshinak, vagy a csillag, amitl Super Baby Mario legyzhetetlenn vlik.
Ezen szolid jtkot annak idejn teljes ron lehetett megvsrolni. A grafika nagyjbl a SNES jtk szintjn van, teljesen 2D-ben irnytjuk Yoshit s Baby Marit. A Stylusos irnyts nagyon tletes, de ha igazn jk akarunk lenni, akkor meg kell osztani a figyelmnket, ugyanis egyms utn sok mindent kell csinlni a kpernyn. Utna fl, hogy az “aki sokat markol, keveset fog” elve fog rvnyeslni. Miutn a jtk rendkvl rvid, ezrt egyltaln nincs garantlva, hogy hossz tvon fog szrakozst nyjtani. A zene a megszokott Yoshi’s Island hangulatvilg, rendkvl aranyos.
Akik szerettk a Yoshi’s Island hangulatt, azoknak ajnlott egy prba, j esllyel r fognak kattanni, de hosszabb tv szrakozsra k se szmtsanak. Minden ms Nintendo rajongnak ajnlott egy prba, mert korntsem biztos, hogy le tudjk nyelni, hogy ez a jtk ennyire rvid. Ugyanis csak akkor nyjt igazn kihvst, ha meg akarjuk dnteni a sajt rekordunkat. Amgy mai szemmel azt lehetne r mondani, hogy DSiWare jtknak j lenne. De annak nagyon.
Grafika: 8/10
Jtszhatsg: 8/10
Szavatossg: 3/10
Kihvs: 5/10
Zene / Hang: 8/10
Hangulat: 9/10
+ j tletek
+ Hangulatos plyk
+ Kellemes grafika s zene
– Rendkvl rvid
– Nem fog mindenki szmra egyarnt szrakozst nyjtani
68%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan vltoztats nlkl hoztam t.
|