Teszt
2011.12.23. 20:21
A Mario Kart Wiibl immr nem kevesebb, mint 30 milli pldny kelt el vilgszerte. Hatalmas szm, a Nintendo vek ta sikert sikerre halmoz. De szerencsre nem lltak meg a cgnl pnzt szmolni, s tudjk, hogy a siker egyben hatalmas felelssggel jr, nagyon sokat dolgoztak a Nintendnl, hogy a ksbbi jtkok is hozzk a minsget, szerencsre panaszra nincs okunk. Miyamoto az elmlt vekben ltvnyosan sokat regedett, gy nem csoda, hogy a visszavonulst pletykltk, melynek hatsra sokat zuhant a Nintendo rszvnye, de mint kiderlt, ez nem igaz. A Mario Kart 7-be is minden tudst belevetette, hogy ha lehet, mg az eldjnl is jobb legyen. Vajon sikerlt-e?
Az biztos, hogy nagy feladat, hiszen a Mario Kart Wii minden vrakozst fellmlt, fleg a motoroknak ksznheten. Az j rszben ugyan nincsenek motorok, de a jtkban lev extrk bven krptolnak minket, elg csak arra gondolni, hogy a levegben, s vzben is versenyezhetnk. Br, meg kell mondjam szintn nemigen jttek be a remnyeim, mert azt gondoltam, hogy nem lesz gz, ha lezuhanunk, egyszeren csak megnylik a siklerny, s folytathatjuk, de sajnos a lezuhanst itt is ugyangy megszenvedjk, mint az elz rszekben. De mirl is van sz? Nagy ugratknl a magasban, megnylik a siklerny, s szpen lassan ereszkednk le a fldre gy, hogy nem vesztnk sebessget. Hasonlkpp a vz alatt is, megnylik a hajcsavar, s sebessgveszts nlkl megynk a vzben. jdonsg mg az ltalunk sszeszerelhet kocsi, melynek hrom rsze van: kerk, siklerny, s maga a kocsi. A plykon lev rmk sszeszedsvel jabb s jabb kocsirszek nylnak meg, melyekkel jobb, s jobb kartokat kszthetnk.
Az alapelv semmit nem vltozott: Versenyezz szablyok nlkl, s legyl te az els, a sportszersg nem szmt. A jtkmdok jl ismertek, itt nem tallunk jdonsgot. A Grand Prix ugyanolyan bajnoksg, hogy ngy plyn keresztl, aki a legtbb pontot gyjti ssze, az kapja meg az aranyserleget. Alapbl 8 versenyz kzl vlaszthatunk, s hrom-hrom kocsirszekbl. A tbbi kartost a 150cc-s bajnoksgok megnyersvel, a tbbi autrszt pedig az rmk sszeszedsvel tudjuk megszerezni. Ezeket a plykon talljuk, s minden megszerzett rme troldik, s eleinte 50, majd 100 rmnknt kapunk j alkatrszeket. De az rmk nemcsak ebben jtszanak szerepet, nveli a sebessget, ha tbb rmnk van. Maximum 10 rme lehet nlunk, gy akr krnknt 3-4 msodperccel jobbak lehetnk, mint 0 rmvel. Ezrt is vigyzni kell, nehogy kissenek, mert 3 rmt vesztnk. A kocsirszek sszelltsnl kezdknek javasolt, hogy knnyebb sly kartot lltsanak ssze, ugyanis ezek knnyebben veszik be a kanyart, s br nem nagy a vgsebessgk, de nagyon j a gyorsulsuk, s a vgsebessget sokkal gyorsabban elrhetik. Akik elsajttottk a driftelst, azoknak jhet a nehezebb, sokkal gyorsabb kocsi. Nem nehz megtanulni, ugorjunk az R-gombbal, s tartsuk az analg kart abba az irnyba, merre fordulni szeretnnk. Vrjuk meg, mg a kerk kket szikrzik, s utna hirtelen mozdulattal balra-jobbra (vagy jobbra-balra), akkor pirosat szikrzik, s sokkal tbb boostot kapunk. A trgyak a megszokottak, hrom j van: A tzvirg, mellyel 7-8 tzlvedket lhetnk, a Tanooki levl, ami nagyon hasznos, mert nemcsak a mellettnk lev ellenfeleinket hesselgetjk el vele, hanem a krlttnk lev trgyakat is, valamint rmeket is felszedhetjk vele. Ami a legjobb, ktsgtelenl a Lucky 7. Egy hetes szmot lthatunk a Mario Kart 7 logbl, s akkor az albbi ht trgyat kapjuk: Bann, zld teki, piros teki, bomba, csillag, gomba, s hlyag. Ezek mind krlttnk forognak, gy ajnlatos a bombtl megszabadulni elszr (az aktivldik, mely pp elttnk van), mert ha akkor megy neki egy ellenfl, amikor mg rajtunk van, mi is robbanunk, gy a Lucky 7 knnyen Unlucky 7 lesz, hisz gy a mg meglv trgyainkat is elvesztjk. A kzutlatnak rvend tsks kk teki mg veszedelmesebb lett, hiszen a Mario Kart 64-hez hasonlan a fldn megy az 1. helyezett utn, gy nemcsak t tallhatja el. A Grand Prix rangrendszere is apr vltozson ment keresztl, megszntettk az A-E osztlyozst, ezentl 1-3 csillag van, vagy semmi, ha rosszabbul teljestettnk. A Wiis verzihoz hasonlan itt is itt is jegyezze fel a biztonsg kedvrt az elmeorvosa telefonszmt, aki megprblkozik azzal, hogy minden bajnoksgon elrje a hrom csillagot, itt is szksg lehet r. Ezen kvl mg a szoksos Time Trial van, valamint Balloon, s Coin Battle. A Time Trial-ban sokkal nagyobb szerepet kapott az online jelenlt, ugyanis SpotPass-on keresztl klnbz idk rkeznek plynknt a gpnkre, gy akr a vilg legjobbjaival is megmrkzhetnk. A Battle-ok tkletesen ugyanazok, mint az elz rszekben, semmi vltozs nincs. Balloon-nl a lehet legtbbszr kell ellenfeleink orra al borsot trni, mg a Coin-ban legtbb rmt kell sszegyjteni. A Coin Battle-ben sszeszerzett rmk is felkerlnek az sszestett rminkhez. A Local s Online Multiplayerben maximum nyolcan jtszhatunk, VS-t, vagy Battle-t. Az Online multiplayer pontrendszert kicsit megreformltk a Wiis verzihoz kpest, ugyanis nem 5000, hanem 1000 ponttl kezdnk, s az elrt helyezsnkrt jval kevesebb pontot nyernk, vagy vesztnk. A Mario Kart Channel is fellelhet, itt nzhetjk meg a profilunkat, valamint versenyezhetnk bartaink ltal kldtt Time Trial ideredmnyekkel. A profilunkban lthatjuk, hogy mennyi rmt gyjtttnk ssze. Maximum 5000-ig szmol, de 10000, 15000 s 20000 sszegyjttt rme utn arany kocsi extrkat kapunk.
Miutn tnztnk, hogy mit rejt a jtk bell, lssuk, milyenek a klssgek. A Grafika a DS verzihoz kpest (hordozhat konzol jtkt, az elz hordozhat rsszel illik sszevetni) hatalmas fejldsen esett t, st 3D-ben egyenesen csodlatos! Na ez az, amitl n htast dobok. A karakterek vgskig kidolgozva, ahogy a plyk is, s az rintkpernyt is lvezet nzni, annyira szp a grafikai megjelents. Az egyedli htrny (br ez nem a jtk hibja), hogy nem nagyon lehet mozgatni a 3DS-t, ha 3D-ben jtszunk, mert knnyen elhihetjk magunkrl, hogy ketts ltsunk van, de a hiba nem bennnk van. Mg egy jdonsg, hogy kzvetlen az autbl is jtszhatunk, de n ennek bekapcsolst nem javaslom, mert nagyon nehz irnytani, s 3D-ben csak homlyosodik a kp. J tlet volt, de a megvalsts Wiin sokkal jobb lett volna. A jtk alapvet irnytst knny elsajttani, de ahhoz, hogy mesterv vljunk id kell. Akik rgta Mario Kartoznak, hajlamosak egy j rszbe gy beleugrani, hogy cspbl fog menni, azonnal csodkat fognak felmutatni. Itt nem gy megy, mert valamivel komplexebb lett az egsz. Ha visszavesznk az magunk isten-hitbl, akkor knnyebb lesz Mario Kart 7 mesterr vlni. Sokan hinyoltk a Mission Mode-ot, n is j extrnak tartottam, br n nem jtszottam vele olyan sokat. A jtk szavatossgt elssorban az online multi adja, mint Wiinl, ha azokat lvezzk, hossz vekre nyjt szrakozst a Mario Kart 7 is. s a zene, mint ahogy a Wiisnl is, itt is fantasztikus! Az online zenje is nagyon j lett, de minden plya zenje akr nll zenei CD-knt is kijhetne. A karakterek ugyanolyan b szkinccsel rendelnek, mint eddig, de taln pont ettl Mario jtk, egy Mario jtk. Ezekbl szefondik a hangulat, mely biztosan ksrni fog minket, s olyan legendval fogunk megemlkezni r, mint a rgi jtkokrl.
A Mario Kart 7 jobb lett a Wiisnl, hogy kpes a Nintendo a tkletes eldnl is jobbat alkotni, nem tudom, de csak k kpesek mindig tlszrnyalni magukat. Persze a PS3, X360, PC, s ezek teljesen eltr jtkosai valsznleg nem fogjk rtkelni az egyedi MK7 vilgot, de akik nyitottak arra, hogy egy olyan jtk keretben tljk gyerekkorukat, mely nem gyerekes, azok imdni fogjk ezt a jtkot!
Grafika: 10/10
Jtszhatsg: 9/10
Szavatossg: 9/10
Kihvs: 8/10
Zene/Hang: 10/10
Hangulat: 10/10
+ Csodlatos grafika
+ Fantasztikus zene
+ Akr vekre maghoz lncol
+ Sok fejlds az eldjhez kpest
– Nem minden jts jtt be
95%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan vltoztats nlkl hoztam t.
|