Vgigjtszs
2023.09.11. 14:29
Az albbiakban igyekszek segtsget nyjtani abban, hogy a jtk egy kicsivel knnyebb legyen.
1. plya - 25 m (Rmpa)
Ahhoz, hogy teljestsk az els plyt, fel kell mszni a rmpn, a ltrk segtsgvel. Akkor rtnk clba, amikor elrtk azt a szeglyt, melynek msik vgn Pauline ll.
A jtk azzal kezddik, hogy Donkey Kong ledob egy hordt a Mario mellett tallhat olajos hord fel, hogy az lngra kapjon. Ebbl trnek fel a tzgolyk. Ezek teljesen vletlenszeren msznak balra s jobbra, de tudnak ltrn is mszni. Mg a trtt ltrkon is fel tudnak mszni. m ezek a tzgolyk nem tudnak a msodik szintnl feljebb mszni, ezrt ha megnzzk a kalapcsok helyt, nem tudjuk ket kalapccsal sztverni. Br utna nem is lesz r szksg, hiszen abszolvltunk ket.
Ha a leggyorsabban akarunk vgigmenni a plyn, akkor a ltrk elhelyezst kell figyelnnk. Mivel Mario nem tud a trtt ltrn mszni, ezrt az els szinten vgig kell stlnunk, hogy feljebb tudjunk jutni. Ekkor komoly veszly nincs, de megmosolyoghatjuk Mario vicces lpeget hangjt. A msodik szintnek elg viszont csak a kzepig menni, majd a harmadik szinten csak egy kicsit kell jobbra menni. De a negyedik szinten sem kell sokat menni, hogy felmsszunk az tdik szintre, ahol viszont mr vgig kell menni. A hatodik szinten tudunk feljutni Pauline-hoz, akkor teljestettk a plyt.
Termszetesen ez az idelis llapot. Ebben legnagyobb akadlyoznk a hord lesz. Ezek vagy legurunak a rmpa szln, vagy a ltrn gurulnak le. A trtt ltrn is legurulnak, ez nmileg megknnyti a dolgunkat, viszont, ha a hordk pont azon a ltrn gurulnak le, melyen pp felmszunk, az ugyangy vgzetes, mintha Mario a rmpn nem ugrotta volna t. Radsul ltrn nem lehet ugrani, ezrt ha nem mszunk le villmgyorsan s nem ugorjuk t, akkor egy letet elvesztettnk. Donkey Kong pedig rendletlenl ajndkoz minket a hordival, gyhogy garantltan lesz dolgunk mr az els plyn. Kiszmthatatlan ugyanis, hogy melyik ltrn gurulnak le a hordk, ez a f nehzsge ennek a plynak.
Mivel a hordk szintvltsa kiszmthatatlan, ezrt addhat olyan helyzet, hogy kt hord kzvetlen egyms mell kerl. gy kettt egytt mg nehezebb tugrani, teht nagyobb az eslye a hallnak. Nem lehetetlen, de a kalapccsal biztos, hogy nyert gynk van. Ha biztosan tudjuk, hogy az egyik kalapcsot meg akarjuk szerezni, akkor rdemes az eltte lv szinten vgigmenni, s a kisebb ltrn felmszni, hiszen azok a kvetkez szint elejn vannak. Viszont, ha felvesszk a kalapcsot, oldalra ugyan tudunk menni, de ugrani s ltrn mszni nem, ezrt mindenkpp meg kell vrni, amg a hatsa elmlik.
A B-jtkban a hordk mozgsa kiszmthatatlanabb, radsul, hogy Donkey Kong is megneheztse a helyzetnket, olykor egyenesen dobja le a hordt. Akkor az cikkcakk mozdulatokban ereszkedik le.
2. plya - 50 m (Futszalag)
Ez az a plya, amit Nintendn csakis az Original Edition vltozatban jtszhatunk, vagyis csak Nintendo 3DS-en, vagy a Wii 25. vforduls kiadsn, amely konzolba a jtk elre volt teleptve.
Ez a plya tszintes, s taln a Donkey Kong alatti rsz a legnehezebb, hiszen csak az egyik ltrn lehet felmenni, radsul azon a szinten mindkt ltra fels rsze mozog. Radsul az olajos hord is ott van. Ezen a plyn kt szinten van a futszalag, ezeken utazik a cementes zsk, amivel szintn nem rdemes tallkozni.
rdemes mr az els szinten jobbra menni, hogy azokon a szinteken, ahol az ellensgek vanna, a lehet legkevesebbet kelljen tartzkodni. A futszalag termszetesen hatssal van Mario mozgsra, viszont szerencssek is lehetnk vele, mert ha jobbra megy, akkor utazhatunk vele. A kalapcsokkal sajnos nem vagyunk kisegtve, hiszen csak az alsbb szinteken van, radsul a 3. szinten bal oldalt a kis rszen van, gy ott inkbb htrltat tnyez, semmint hogy segtene.
A kpen ugyan nem ltszik, de mind az eserny, mind a pnztrca a 3. szinten vannak, nem annyira nehz megszerezni ket, rdemes a plusz pontrt. A 3. szint nem annyira nehz, mert t lehet ugrani a szakadkokat. Baj inkbb akkor lehet, ha ellensgek vannak azon a szinten. rdemes jobb oldalt felmszni a ltrn a 4. szintre. A ltra fels rsze folyamatosan megy fel-le. Ha pp nincs fent, vrjuk meg. Ha pp jobbra tart a futszalag, s kzelt felnk egy ellensg, akkor ugorjuk azt t. De csinlhatjuk azt is, hogy a ltrn lgva vrjuk meg, amg az felemelkedik. Onnan mr knn lesz feljutni az 5. szintre, s j hr, hogy nem fell felmszni Pauline-hoz. Ha elrtk az 5. szintet, clba rtnk.
3. szint - 75 m (Felvon)
Bal oldalt a keskeny rszen kezdnk. Ezen a plyn kell a legjobban vigyzni, hogy ne zuhanjunk nagyot, mert mint a val letben, itt is hallos a fldet rs. Ne feledjk, hogy a jtk sz szerint veszi a 25 mteres szintet. Ezrt a felvonkat gy kell elrni, hogy a lehet legkevesebbet zuhanjunk.
Az esernyt knny elrni, rdemes annak megszerzsvel kezdeni a plyt. Ezutn kt lehetsgnk van. Az egyik, ha utazunk a felvonkon. Az els felvon felfele megy, a msodik meg lefele. Azt kell figyelembe venni, hogy hol van az els felvon tloldaln a tzgoly. Ha fell, akkor rdemes lemszni, s alulrl rmenni a keskeny pallra. Itt vrjuk meg, hogy a tzgolyn az egyik ltrn leereszkedjen, s a msikon msszunk fel, majd onnen gyorsan ugorjunk a msodik felvonra, ahol igyekezznk gyorsan a fels pallra eljutni.
A msik lehetsg, hogy vgig alul megynk, s jobb oldalt ugrlva kvzi fellpcsznk. De ez azrt nehz, mert ezen a plyn pattog a Jack nev rugszerkezet. Donkey Kong ezzel tmad, az szintjn ugrl vgig, majd jobb oldalt leugrik egszen a mlybe. Termszetesen mondani se kell, hogy a vele val tallkozs vgzetes. gy knnyebb a felvonk ltal elrni a jobb oldali plyarszt, gy keveset tallkozunk a rugval.
rdemes elmenni jobb oldalt a pnztrcrt a plusz pontrt, de vigyzzunk a rugval. Azonnal induljunk el, amint Jack elhagyta a plyarszt, ahol mi vagyunk, mert nyomban jn a kvetkez. Ha megvan, hasonlan gyorsnak kell lenni visszafele is. Felmszni Donkey Kong szintjre nem nehz, de ott nagyon kell figyelni, hogy ne tkzznk Jack-kel. Itt ugyanis fel kell mszni Pauline-hoz s gy van kiszmtva a jtk, hogy pont akkor kell elindulni a ltrn, amikor Jack elpattogott mellettnk, mert a kvetkez pont gy jn, hogy pp hogy fel tudunk mszni, mire Jack elr minket. Nagyon jl ki van szmolva a jtk.
A B-jtkban a felvonk gyorsabban mozognak.
4. szint - 100 m (Csavarok)
Az utols plya, melynek lnyege, hogy a csavarokat kiszedjk a platformokrl, hogy vgl az sszes leessen s Donkey Kong lezuhanjon. Ezek kt mdon vlnak le: Vagy tlpnk rajtunk, vagy tugorjuk ket. Mivel ezen a plyn is vannak ellensgek, ezrt van olyan, hogy visszafele kell menni, hogy elrbb jussunk. Ha egy mr meglaztott csavar helyn ll szakadkon megynk t, ugorjunk, hogy nehogy lezuhanjunk.
Az els szinten csak fel kell mszni a ltrn. rdemes bal oldalt kezdeni, mert ha nem jn ellensg a msodik szintre, akkor ott knnyen vgig tudunk stlni. A harmadik szinten igyekezznk megszerezni az esernyz s a pnztrct. Ha hasznlni akarjuk a kalapcsot, akkor rdemes bal oldalt felmszni a lpcsn, hogy vgig tudjunk stlni a kalapccsal a szinten, hogy kzben haladni is tudjunk, hiszen kalapccsal a keznkben nem tudunk ugrani. A negyedik szinten is van egy kalapcs, mondhatni j helyen, ott is segthetnk magunkon a hasznlatval. Az tdik szinten rdemes megszerezni az esernyt.
Itt csak a Tzrkk vannak, viszont ne feledjk, hogy k tudnak a ltrn mszni. Viszont minl tbb csavart emeltnk ki a helyrl, annl kevsb tudnak mozogni, hiszen k nem tudnak ugrani.
Ahhoz, hogy a legmagasabb ponton is meglaztsuk a csavart, az egyikhez fel kell mszni, majd a munka elvgeztvel lemszni s az eggyel lejjebb lv szinten felmszni a tloldalon lv csavarhoz, hiszen Donkey Kong-ot sem rinthetjk meg, tugrani meg lehetetlensg.
Ha mindegyik csavar megvan, akkor zuhannak le a szabadon ll platformok, velk egytt Donkey Kong is s vgl beteljeslhet a szerelem Mario s Pauline kztt.

|