Mini-jtkok ismertetse
2006.03.23. 23:22
A Mario Party igazi ereje a mini-jtkokban mutatkozik meg. s milyen sok van bellk. Lssuk, melyiket, hogy kell jtszani.
Ngyjtkos feladatok
Buried Treasure: Gyors satst kell vgezni: az a kincs, aki elbb megtallja. A fld all nyilakat is kishatunk, amik tmutatul szolglnak a kincs megtallshoz. sni az A gomb nyomkodsval lehet. A sziklkon nehezebb tsni magunkat.
Treasure Divers: Hseink kincsek utn kutatnak a tenger mlyn, ahol egy cpa s nhny polip feni rjuk a fogt. Mivel nincs knnybvr-felszerels, idknt a felsznre kell menni levegrt.
A: Merls
Musical Mushroom: Elsknt kell felugrani a kzps, nagy gombra a ldhoz. A rsztvevk a gomba krl tncolnak, majd mikor lell a zene, az jelenti a jelet. Nagyon kell figyelni, sosem lehet tudni, hol a muzsika vge.
A: Ugrs B: Tmads A+Z: Taposs
Crazy Cutter: Lgkalapccsal ki kell szabadtani a megkvlt alakzatokat. Az analg kart finoman mozgatva minl pontosabban a meghatrozott vonalon kell maradni, ugyanis majd a szp munka lesz djazva!
Face Lift: Bowsernek bizony van br a kpn: az arct kne kialaktani a megadott grimasznak megfelelen. Az A-val ragadhatjuk meg az egyes rszeket, majd hzhatjuk/nyjthatjuk a megfelel mrtkben. A megolds kulcsa, ha alaposan figyeljk meg a mintt. Mindenki nyer, akinek megfelel szzalkban passzol a mve az eredetihez.
A: Felvenni B: Vissza az egsz
Balloon Burst: Bowser Ballonok pukkasztsa. Az A s a Z (vagy a B) felvltott nyomkodsval pumplhatunk. Amikor a pumpa villog, teli van, azaz tbb levegt pumplhatunk!
Coin Block Blitz: A Mario-jtkokban mr megszokott kincsesldk kifosztsa. A ldk lefejelsvel juthatunk rmkhez. Nmelyik blokkbl tbb pnz is elkerl.
A: Ugrs
Skateboard Scamper: Elg veszlyes grdeszkznak hseink: nyomukban az t rgtn leomlik. A B nyomkodsval gyorsthatunk, mg az A-val ugorhatunk. Ugrani mellesleg nemcsak az akadlyoknl rdemes, hanem a lebeg rmknl is!
Box Mountain Mayhem: Egy ldahegyet trhetnk szt a tbbiekkel, s gy juthatunk rmkhez. Vigyzat: nhny lda visszat!
A: Ugrs B: Tmads A+Z: Taposs
Platform Peril: Omladoz platformokon ugrlnak t a jtkosok az nyer, aki elsnek r clba. Nhol rmk lebegnek, amiket termszetesen rdemes begyjteni.
A: Ugrs
Mushroom Mix-Up: Mindig arra a gombra kell llnunk, amilyen szn zszlt Toad felmutat. Ha nem rnk oda idben, elsllyednk a tengerben. Kibabrlhatunk a tbbiekkel, ha letapossuk ket, mivel gy pr msodpercre mozgskptelenn vlnak.
A: Ugrs A+Z: Taposs
Grab Bag: rmerabls szabadon. A tbbi jtkos htizskjt a B gomb nyomkodsval kaphatjuk el. Amikor minket kapnak el, szintn a B-vel szabadulhatnk.
A: Ugrs B: Rabls/Szabaduls
Bumber Balls: "Enym a vr" tpus jtk golykon egyenslyozva. A cl: lelkni a tbbieket a szigetrl. Lehet taktikzni is: azaz nem csak lelkssel, hanem lecsalssal is prblkozhatunk.
Tipsy Tourney: Billegtetni kell a keretet, mire a benne csszkl koopa-pncl egy kpet fed fel. Minl kzelebb megynk a szlekhez, annl jobbal megdntjk a tblt.
A: Ugrs
Bombs Away: gyk cloznak egy apr, labilis szigetre, amin jtkosaink szoronganak. Vigyzzunk, nehogy a tengerbe essnk. Amikor egy gygoly eltallja a szigetet, a detonci szdlst okozhat, szval idben ugorjunk a magasba.
A: Ugrs
Mario Bandstand: Mario zenekarba lehet felvtelt nyerni. Elszr a karmester mutatja meg (az analg karral) mi a feladat, amit aztn a tbbi jtkosnak kell a megfelel temben lejtszani. A zenszeknek teht mindig a mintt kell figyelnik.
Shy Guy Says: Mindig ugyanazt a zszlt kell felemelnnk, mint amit a Shy Guy kalzkapitny lenget. Vigyzat: nha gy csinl, mintha mindkt zszlt felemeln - ne dljnk be neki.
A: Fehr zszl B: Piros zszl
Cast Aways: Sok-sok rme szik az cenban: nincs ms dolgunk, mint a "horgszkesztyvel" kihalszni ket. Ha kicsit nyomunk az irnytn, kicsit dobunk, ha nagyot, akkor nagyot... a visszatekercselshez tekerni kell a botkormnyt.
Key-pa-Way: Ennl a jtknl a szoksostl eltren mindenki egyazon csapatban van. gy kell kinyitni a nagykaput, hogy a tsks Koopk nehogy elvegyk tkzben a kulcsot. Akkor rdemes lepasszolni a kulcsot, amikor a Koopk kzelednek.
A: Ugrs B: Passzols
Running of the Bulb: Egy villanykrtt kell a foglalatba helyezni. Az tkzben tmad szellemeknek mossunk be egyet-kettt, s gy vdjk meg azt, akinl ppen a krte van. Ha valakit elkapnak a szellemek, nyomban szabadtsuk ki.
A: Ugrs B: Tmads
Hammer Drop: El kell kapni az rmket, amiket a fick a felhrl dobl le. Vigyzat: nha kalapcsokat is odahajt, s ha olyankor a pont a torony szln llunk, knnyen leszdlhetnk.
A: Ugrs A+Z: Taposs
Slot Car Derby: Elektromos kisautk versenye, ahol f a megfelel temp. A tlzottan nagy gyorsasg megrthat: az aut kiprdl, ami pedig idvesztesget okoz. Amikor mr fstlnek a gumik, rdemes lasstani! Az autt simn az analg stickkel irnythatjuk.
Hrom az egy ellen feladatok
Pipe Maze: gy kell bedobni a kincsesldt a cshlzatba, hogy az a sajt versenyznknl jjjn ki. A ldt az A-val lehet tjra indtani. Amikor az elejn vgigpsztzza az utat, akkor kell nagyon figyelni!
Bash'n'Cash: Rosszul jr az, aki Bowser jelmezt kap: csakis meneklhet a tbbiek kalapcsa ell.
A: Ugrs/Tmads
Bowl Over: Bowlingozs. A "gurt" clot a Koopa Troopa pncllal, a bbukat jtsz jtkosok pedig megprblnak flreugrani. Ha a pncl a plya szlnek tkzik, vge a mulatsgnak
A: Gurts/Elugrs
Coin Block Bash: Kemny kvek kemny sszegeket rejtenek. Az tudja ket kiszabadtani, akinl a kalapcs van. Ha a tulajdonost megtmadjk, elejti a kalapcsot, s brki felveheti.
A: ts fellrl/Ugrs B: ts oldalrl/Tmads
TightRope Treachery: Mg az egy jtkos ktltncost jtszik a tenger felett, addig a tbbiek azon mesterkednek, hogy a csnakjaikbl gyzzk t.
A: gyzs
Crane Game: Markols jtk. Fel kell markolni a djakat, mikzben a tbbiek akadlyozzk a kart. Ha a kart kezel elkap valakit, a pnznek egyharmadt elrabolhatja!
A: Leereszteni a kart (nyomkodva markolni/Akadlyozni (nyomkodva)
Piranha's Pursuit: Az egyik jtkost egy piranha nvny ldzi egy akadlyplyn. Ekzben a tbbiek a nvnyt ntzik egy felh segtsgvel, mire az estl a nvny megn, s nagyobbat tud ugrani!
A: Ugrs/Ugrls B: (nyomkodva) Menekls/- A+Z: -/Taposs
Tug o' War: Ktlhzs egy szakadk felett egyenltlen erviszonyok mellett. Aki leesik, hsev nvny martalka lesz. Az irnyt tekersvel lehet ert kifejteni.
Paddle Battle: Egy kis vadvzi evezs. A partrl a mank szurklnak a lndzsjukkal, s ha betallnak az eltallt oldal rmket veszt a msik javra. Az irnyt tekersvel evezhetnk.
Coin Shower Flower: rmk zporoznak egy billeg virgra. Egy jtkos a virgon van, hrom pedig, a virg krl csnakzik. A virgon egyenslyoznak vigyzni kell, ne menjen tl kzel a szlhez, klnben leeshet! A stickkel mozgathatjuk a nvnyt/csnakot.
Kett a kett ellen feladatok
Bobsled Run: Trsulunk egy msik jtkossal egy bob-lesiklsra. A plyn lv gyorstpaneleken thaladva tovbbnvelhetjk a sebessget!
A: A bob meglkse
Desert Dash: Sverseny a sivatagban. Egy lcen kell ketten menni, szval f az sszhang. Ha nem egyszerre mozognak a csapattrsak, boruls lesz a vge.
Bombsketball: Kosrlabda bombval. Amelyik csapat elsknt pontot szerez, az nyer. Ugrs kzben a B-vel dobhatunk kosrra.
A: Ugrs B: Passzols/Szerels
Handcar Havoc: Kzi hajts snautverseny, ahol az gyz, aki gyorsabban "pumpl". Ha jobbra, vagy balra dntjk a kocsit a kanyaroknl, nem vesztnk sebessget!
A: Gyorsts B: Fkezs
Deep Sea Divers: Hseink csapatot alkotva bvrkodnak, hogy mg nagyobb ldkat tudjanak kihozni. Mg az egyik csapattrs merl, addig a msiknak a csrlt kell kezelnie fent a csnakon. A csrl mkdshez tekerni kell az rnytt.
A: szs
Egyjtkos feladatok
Memory Match: Memriajtk, azaz prostani kell a lefordtott brkat. Vigyzat: ha a Bowseres brt fordtjuk meg, nhny pillanatig megszdlnk.
A: Ugrs A+Z: Taposs (Megfordts)
Slot Machine: Flkar rabl jtk. (Magyarul azonos brkat kell kiprgetni.) A trcskat meglltshoz a kzps ldt kell megfejelni. Ha a kalapot, vagy kincsesldt sikerl kihoznunk, rengeteg pnzt nyernk.
A: Ugrs
Shell Game: Az egyik Koopa Troopnl kincs van, s azt kell megtallni. Alaposan kell figyelni, nehogy szem ell tvesszk kevers kzben!
A: Ugrs B: Tmads A+Z: Taposs
Ghost Guess: Meg kell tallni a szellemek vezetjt. Az a vezetjk, amelyik elsknt mozdul. Az rnykukat rdemes figyelni!
A: Ugrs B: Tmads A+Z: Taposs
Pedal Power: Ki kell vilgtani a szobt, mieltt mg Boo elkaphatna minket. Az energiaforrst neknk kell biztostani, azaz pedloznunk kell a genertort. Az analg irnyt gyorsabb tekersvel gyzhetjk le a szellemet.
Whack-a-Plant: Kertszi lls. Vissza tuszkodnunk a hsev nvnyeket a cserepekbe, azaz rjuk kell ugornunk. Mivel csak pillanatokra dugjk ki a fejket, a tvolabb es nvnyekhez hossz ugrssal rhetnk oda! (Az A-t nyomva tartva)
Ground Pound: A sima tetej clpk lednglse a feladat. Az emlkezetnkbe kell vsni, hogy melyik res, s melyik kihegyezett, mieltt mg a pillangk rjuk szllnnak. Mondjuk, ha elg szemflesek vagyunk, a pillangk mellett is lthatjuk, melyik milyen.
A: Ugrs A+Z: Taposs
Teetering Towers: Dlngl tornyokon kne tugrlnunk. Ahov llunk rajtuk, abba az irnyba dlnek el. Mivel a tornyok elg tvol vannak egymstl, mindig a megfelel irnyba kell dntennk ket.
A: Ugrs
Knock Block Tower: Egy ldkbl s kvekbl ll torony tetejn tanyzik egy kincseslda. Megszerezni gy tudjuk, ha szttrjk a ldkat. Ellenben vigyzat: a kvek letasztanak a mlybe!
A: Ugrs B: Tmads
Limbo Dance: Egy kis limbo egy rudakkal teli svnyen. Ha tlsgosan htradltnk, engedjk lassan felllni a figurnkat.
A: Htradls s egyben elre
Forrs: 576 Konzol 1999. prilis, Mario Party teszt. A cikk rja: V.Z.
Kln ksznet Martinnak, az jsg fszerkesztjnek az engedlyrt
|