Tippek-trkkk
2024.12.02. 16:41
Br a Super Mario Bros. mra alapfogalomm vlt a videojtkosok krben, kezdk szmra nhny aprbb trkkel knnythetnek a helyzetkn.
Megnyits
Jtk hard mode-ban
Ha vgigjtszottuk a jtkot, s jra kezdjk, akkor a jtk valamivel nehezebb lesz. Mindenki gyorsabban mozog, illetve Goombk helyett Buzzy Beetle-k jrnak a plykon, valamint azok a plyk, melyek normal mode-ban extrkkal ismtldtek, azokat mr az elejn neheztve jtszuk.
Vilgok vlasztsa
Ha vgigjtszottuk a jtkot, akkor ha nem kapcsoljuk ki a konzolt, a cmkpernyn a B-gombbal tudunk a vilgok kztt vlasztani. Fontos tudni, hogy mindegyik vilgot Hard mode-ban jtsszuk.
Titkok
Folytatni a jtkot ugyanabban a vilgban
Mint tudjuk, a Super Mario Bros. mg nem rendelkezett mentssel, ezrt, ha az sszes letnket elvesztjk, akkor jra kell kezdennk a jtkot. Vagy mgsem? Csak tartsuk lenyomva az A-gombot a "GAME OVER" kpernynl, mikzben megnyomjuk a START-gombot.
A Blooperek kikerlse
Ha a vz aljn stlunk, akkor nem tudnak a Blooperek megtmadni minket, mert a jtk gy van beprogramozva, hogy a Blooper soha ne rjen fldet, gy mindig kikerlhetjk t.
Tzijtk a plyk vgn
Amikor elrtk a zszlrudat s lecsszunk rajta, akkor ha az ra 1-esnl, 3-asnl vagy 6-osnl ll meg, akkor tzijtkot kapunk annak fggvnyben, hogy hol llt meg az ra (1-esnl 1 tzijtk, 3-asnl 3, 6-osnl 6). Minden egyes tzijtk 500 pontot r.
Rejtett letgombk
10 db. rejtett letgomba tallhat a jtkban. Fontos azonban tudni, hogy ezek csak akkor rhetk el, ha az elz vilg 3. plyjban az sszes rtt felszedtk. Az els vilgban termszetesen automatikusan megjelennek az letgombk. A gomba azonban csak egyszer jelenik meg. Teht a plyn meghaltunk, legkzelebb mr akkor sem talljuk ott a gombt, ha nem rtk el.
1-1
A plya elejn a negyedik cs utn ugorjunk fel ott, ahol a zld domb ll.
1-2
Ugorjunk fel arra a tglaraksra, melynek tetejn 6 rme van egyms mellett. Ha ott a jobb szlre llunk, ugorva alulrl ssk ki a plya tetejn lv tglt. Kijn onnan egy letgomba, de mg mieltt tjra indulna, trjk ki a mellette lv tglt is, s a gomba leesik. VIgyzat! A gomba nha ugrik egyet!
2-1
A plya elejnl az els cs utn, ahol Koopa Troopk jrnak, a plya tetejn hrom tglt ltunk egyms mellett. Ha az els mellett a bal oldalt felugrunk, talluink egy rejtett letgombt. Hogy azt elrjk, ugorjunk kzvetlen az els tgltl balra, ahol egy rejtett tglt tallunk.
3-1
A plya msodik felnl tallsz egy hosszabb hidat. Ha megnzed a hdon a sttbarna pontokat, jobbrl az tdik s a hatodik kztt ugorj egyet.
4-1
Ahol ngy krdjel-kocka van egyms mellett, ugroj fel. Jobbrl a msodik felett lesz az letgomba.
5-1
A plya msodik felnl ltsz egy falat, amelyik ngy tmb magas. Mellette a felsnl ltszik kt tgla egyms mellett, a tmb s a tgla kztt van egy kis sznet. Ott tallod az letgombt.
6-1
A plya fels felnl ltsz egy nagy falat, mely hat tmb magas. Menj be jobbrl, s a bal mellett ugrorj fel.
7-1
Az els kalapcs testvrek utn jobbra ltsz egy csvet. Ott ugorj be. Ugyanebbe a csbe be is tudsz menni extra rmkrt.
8-1
A plya elejn a msodik s a harmadik cs kztt, ahol egy Buzzy Beetle jr, jobbrl a msodik helyen ugorj fel.
8-2
A plya elejn, ahol ltod a rugt, csak ugorj vele magasra egyenesen, s a tglban lesz. Aztn menj vgig a tglasoron, s a vgnl megkaphatod az letgombt.
Warp Zone
A jtkban hrom Warp Zone tallhat, melyekkel mind vilgokat ugorhatunk t.
A 2., 3., 4. vilgba eljutni
Az 1-2 plyn, ha a vgn nem megynk be a csbe hanem felette tovbbmegynk, akkor ott talljuk meg a Warp Zone-t, aminek segtsgvel a 2., 3., 4. vilgba juthatunk el abban fggvgben, hogy melyik csbe ugrunk.
Az 5. vilgba eljutni
A 4-2 plyn, ha a vgn nem megynk be a csbe hanem felette tovbbmegynk, akkor ott talljuk meg a Warp Zone-t, aminek segtsgvel a 5. vilgba juthatunk el.
A 6., 7., 8. vilgba eljutni
A 4-2 plya els felnl, ahol krdjel dobozokat ltunk, utna a magasban hrom tgla alacsonyabban van a tbbihez kpest. A bal oldali rejti egy gig r paszulyt. Az vezet az gi plyhoz, ahol talljuk a Warp Zone-t. Ott a 6., 7., 8. vilgba juthatunk el annak fggvnyben, hogy melyik csbe ugrunk. A paszulyt az alatta lv rejtett rmetmbkkel tudjuk elrni.
|