Vltozsok az elz verzikhoz kpest
2025.02.06. 08:25
A vltozsok a Super Mario All-Stars-hoz kpest lesznek listzva.
ltalnos
-
A Super Mario World: Super Mario Advance 2-hz hasonlan ez a jtk is kapott egy sajt trtnetet, amit a jtk elejn bemutatnak.
-
Ha a jtkos a varzsfuvola segtsgvel tmegy a 8. vilgba, Bowser levele ugyangy megjelenik, mintha teljestette volna a 7. vilgot.
-
Ha a jtkos gy gyzi le Bowsert, hogy a Koopalingekkel nem tallkozott eltte, s bejutna egy kihagyott kastlyba, egy jelenet jtszdik le, amelyben a Koopaling behatol a kastlyba, ellopja a varzsplct s tvltoztatja a kirlyt, s otthagyja. Mintha az opening videt ltn.
-
Ha a jtkos belp a 8. vilg 2. rszbe, ahol a csben, ahol tovbb lehet menni, megjelentik Peach Hercegn, s Mario nevt kiltja. Ha Luigival jtszunk, akkor szimpln csak kilt. Hercegn hangja a Super Mario Sunshine-bl van.
-
A jtk vgn, ha megmentettk Peach Hercegnt, a vgefcm kimarad.
Jtkmenet
-
A ktjtkos md helyett "Mario & Luigi" jtkmd jtszhat. Ahol Mario s Luigi vltogatjk egymst, amikor megcsinltunk egy plyt. Az egyjtkos md helyt pedig a "Mario" vette t. A "Battle Game"-et pedig teljesen kivettk.
-
Ha Luigi kezben nincs trgy, ugyangy lblja a lbt, mint a Super Mario Bros. 2-ben. De a fizikja ugyanaz marad, mint Mario ugrsa. A hossz lebeg ugrsa csak az e-vilgban maradt meg.
Bizonyos trgyak s ellensgek t lettek helyezve.
-
Ha a tsks teknk fejjel lefele a plyra esnek, rjuk lehet ugrani, meg lehet fogni s el lehet dobni, anlkl, hogy megsebzdnnk.
-
A nagy tmbk faroktmadssal sszetrhetk, ha Mosmedve- vagy Tanooki-Mario vagyunk.
-
Az rmetmbk, akr 20 rmt is adnak, ha a P-szrny segtsgvel folyamatosan tjk azokat.
-
A Pikk-ngyzet megvltozik, ha megnyertk a jtkot, s tbb letet is ad. A Kr-ngyzetnl egy Szuper Levelet kell kihozni, ami 7 letet ad. A Treff-ngyzetban a hrmas ikon 10 letet ad. Vgl a Kr-ngyzetben csak egy alakzat van, gy ott lehetetlen veszteni.
-
A maximum megszerezhet letek mennyisge 999.
-
A jtkos mentheti a jelenlegi llst, s onnan folytathatja a jtkot. Ez a ments idleges, ha jraindtjuk a jtkot, akkor elvsz a ments. Ha vgigjtsszuk a jtkot, akkor ezek a mentsek tartss vlnak.
A gp is felajnlja a mentst, ha teljestettnk egy mini-kastlyt, vagy egy kastlyt teljestnk. Ugyanakkor a NES-vltozathoz hasonlan a "Game Over" kpernynl nem ajnl fel mentst a jtk.
Ha mentnk, minden pontszm, let elmentdik.
-
A faroktmads nem vltoztatja t a Muncher-eket res tmbb.
-
A Lakitu 16 pixellel alacsonyabb a Game Boy Advance egyedi felbontsa miatt.
-
Ha elrgjuk a teknt vagy eldobjuk a fehr tmbt, sszegyjtik az rmket, amik az tjba kerlnek.
-
A Jelectro picit fel-le mozog, nem marad egyhelyben.
-
A varzslabda s a varzsplca pattog, ha megljk a tzlabdval.
-
A Kalapcs Testvrek ciklikus hrom kalapcsot dobnak. Ez azt jelenti, hogy egyszerre hrom kalapcs van a kpernyn. Ez kevesebb, mint az eredeti vltozatban.
-
A Boss Bass (a nagy hal a 3-3 s a 3-8 plykon) jjledse tovbb tart.
-
Bowser als rsze sebez. Ugyanakkor, ha tzlabdval vagy kalapccsal gyzzk le, nem okoz sebzst.
-
Az ermr nem fogy kell, ha egy meghatrozott idlimiten bell nem replnk. Brmikor felszllhatunk a magasba.
-
Mario s Luigi ha a magasban vannak, mlyebbre zuhanhatnak, mieltt meghalnak.
-
A varzsfuvola hasznlatval br visszatrhetnk a korbbi vilgokba, de nem kezdjk azt ellrl. Minden plyt, amit megcsinltunk, gy is marad.
-
Ha Mario s Luigi megyzik Bowsert Super Mariknt vagy Super Luigiknt mennek Hercegnhz, teljesen mindegy, milyen llapotban voltak.
-
Ha elszr gyzzk le Bowsert, utna brmelyik vilgot jra megltogathatjuk. s az sszes plyt (90 db.) teljestettk, brmelyik plyt jra megcsinlhatjuk.
Nhny jtkelem a Super Mario World-hz s a Super Mario Advance 2-hz lett igaztva.
-
Legyzhetetlen Mario "pontlnca" ebben a jtkban is rvnyesl. Teht ha ahny ellensget kitnk, gy n exponencilisan a pont rtke (100, 200, 500... stb.), vgl letet kapunk.
-
Ha a kastlyban legyztk a fellensget, a megmaradt idrt ugyangy tbb pontot kapunk, mint a Super Mario Advance 2-ben. Boom Boom legyzse utn 100 pont jr minden megmaradt msodperc utn, Koopalingek legyzse utn 200 pont, mg Bowser legyzse utn 500 pont.
-
Ha kis Mariknt vesszk fel a tzvirgot vagy a szuper levelet, egybl Tz Mariv s Mosmedve Mariv vltozunk s nem Super Mariv.
-
A teknvel vagy fehr tmbbel a keznkben megynk a csbe, akkor azt magunkkal visszk, nem marad ott.
-
Azon ellensgekre is r lehet ugrani a vz alatt, melyeknek teknjk van.
-
Ha a vz alatt a keznkben tartunk egy trgyat, gyorsabban szunk s lebegnk a vzben.
-
Ha tbb, mint egy segt trgy van a kpernyn, nem tnik el az, amelyik korbban kerlt a kpernyre.
-
Mosmedve s Tanooki Mario el tudta a farkval lkni a gombt.
-
Ha elvesztettk az sszes letet s folytatjuk a jtkot, nem kell jra megcsinlni azokat a plykat, amelyeket korbban mr megcsinltunk.
Az irnytst a Game Boy Advance gombkiosztshoz igaztottk.
-
Mario gyorsabban mszik a paszulyon, ha a B vagy az R-gombokat nyomva tartjuk. A tzgolyval s a kalapccsal is tudunk jobbra vagy balra lni, ha kicsit jobbra vagy balra megynk.
-
A trkpen a megszerzett trgyakat az L-gombbal tudjuk elhvni a B-gomb helyett.
Mivel a trkpen nem ltjuk a vilgot s Mario lett, ezrt tbb trgy fr el. Egy sorban 7 helyett 9 trgy kap helyett, gy sszesen 36 trgyat tudunk magunknl tartani.
-
Ha vgigvittk a jtkot, a B-gombbal tud vilgot vlasztani.
-
A plyn az R-gombbal klnbz tmadsokat tudunk kivitelezni. A trkpen az e-reader ment hozzuk el.
-
A trkpen a SELECT-gomb a replay ment hvja el, amivel az legutbbi plya jtkt tudjuk visszanzni s elmenteni.
Plya dizjn
A plykat sszessgben a Game Boy Advance grafikai megjelentshez, felbontshoz igaztottk. Nhny terem rvidebb lett, a mennyezet alacsonyabban van, a lpcsk is itt-ott mskpp nznek ki. Nhny platform hosszabb lett.
-
Nhny plyn megvltoztattk a trgyak helyet. Tbb rme s segt trgy s letgomba van sszessgben a jtkban.
-
A trkpen a csvek a Game Boy Advance felbontshoz lettek igaztva.
-
A 2. vilg piramis plyjn a piramis msik oldaln vagyunk. A plya elejn egy extra P-kapcsol s kk rmk kaptak helyet.
-
Mieltt megkzdnk Boom Boom-mal, a bejrat lezrul. A fellensgek s Bowser terme is egy kicsit kisebb.
Tbb ellensg helye is meg lett vltoztatva, el lett tntetve.
-
Az 5. vilgban a tglk, melyek csvekhez s az gyhoz vannak csatolva, rmket rejtenek.
-
Az 5-1 plya rejtett rszn kk rmk 2 db. 3-as szmot kpeztek. A Game Boy Advance-es vltozik az egyik szm egy ngyes.
-
Ha vgivittk a jtkot, azokon plykon, ahol rmket kell gyjteni a fehr Gomba hz megnyitsrt, mutatja, hogy hny rme hinyzik mg a sikeres akcihoz.
Grafika s felhasznli fellet
-
A sprite-ok egy kicsivel vilgosabbak lettek.
-
Ha Mario legyzhetetlen, akkor fnyesebben ragyog, mint a Super Mario Advance-ben.
-
Ha Game Boy Player segtsgvel Nintendo GameCube-on jtsszuk a jtkot, akkor a sznek olyanok, mint a Super Mario All-Stars-ban.
-
Mario s Luigi kesztyt viselnek a jtkban.
-
A cskok a Mosmedve Mario farkn vilgosabbak s vkonyabbak.
-
Luigi szobra Tanooki Luigi-nl magasabb.
-
Bka-Mario egyenesen tartja a varzsplct.
-
Mosmedve vagy Tanooki Mario farka csvl, ha guggolva vagy trgyak a kezkben tartva replnk vagy siklunk.
-
Peach Hercegnt dizjnjt a hivatalos artworkhz igaztottk.
-
A Pile Driver Micro Goombk tgli tompbbak, nem ragyognak annyira fnyesen.
-
A 4. vilg trkpn az ris kalapcs testvrek egyedi dizjnt kaptak.
-
A bnusz termek a 6-9, 6-10 s a 8-1 plykon megkaptk a rendes bonus stage dizjnt.
-
A 8-1 plyn a lebeg gy fejjel lefele ll, gy technikailag tglk vannak alatta.
-
A Boom Boom feje kerekdedebb lett.
-
Ha aktivljuk a P-kapcsolt, a megvltoztatott rmk s tmbk animltak lettek.
Azok a tmbk, melyekben van valami, nem vltoznak hamis rmv, hanem megmaradnak tmbk.
-
A Pikk-ngyzet s az N-Pikk ngyzetek termei teljesen j dizjnt kaptak. Nagyobb rszt ltjuk a teremnek, a httr is rszletgazdagabb. Mario egy ajtba lp be, ott jtssza a mini-jtkot.
-
Egyedi bettpust kapott a felirat, hogy teljestettk a vilgot s a jtk vgn a stblista is szintn egyedi bettpusban olvashat.
-
A jtk vgn, a vilgok bemutatsa nem egy kppel trtnik. Kapott egy rvid animcit.
Nhny sprite-tal rszletgazdagabb tettk a jtkot.
-
Az rmk szikrznak, ha begyjtjk.
-
Ha Bowsert vagy Boom Boom-ot tzlabdval ljk meg, egy pillanatra megvillannak.
-
A Varzsfuvola hasznlatakor a kperny elhomlyosodik, mint a Super Mario Advance-ben.
-
Ha aktivljuk a P-kapcsolt, egy porladssal eltnik.
-
Amikor egy letet kapsz, a "1-UP" felirat megnylik, majd csillogssal eltnik.
A vilgtrkpen is apr vltoztatsokat eszkzltek a Game Boy Advance felbontshoz alkalmazkodva.
-
A trkp kerett eltntettk.
-
Valamennyi vilgtrkpet a Game Boy Advance felbontshoz igaztottk.
-
A 2. s a 3. vilgok Toad hzait pirosra szneztk.
-
A 3. vilg trkpnek jobb oldaln, ahol a kastly a Japnt formz szigeten egy extra szigetet rajzoltak, mely ugyanott van, ahol Sado szigete van Japn trkpn.
-
Az 5. vilgban, amikor a fldn vagyunk, a felhk oda kerltek, ahol az gig r toronybl rnnk el. A felhk enyhn mozognak.
-
A 6. vilgban a 2. Toad hz eredetileg az 5. plyrl rhet el. A Toad hz br a helyn maradt, a hzhoz vezet t a 4. plyrl rhet el.
-
A teljested a 8. vilg Mini-kastlyt, a reflektorfny megnylik, hogy mutassa, hol tnt el a lakat.
-
A 8. vilg utols rszn a Bowser kastly mskpp nz ki, s az utat sszekt rme-ikonok csillognak.
-
Miutn vgigjtszottuk a jtkot, a kastlybl nem a "HELP!" sz helyett egy felkiljelet ltunk. Ha az adott vilgban mindegyik plyt teljestettk, akkor az "OK" sz jelenik meg helyette, ha pedig az egsz jtkot 100%-ra vgigjtszottuk, akkor a "CLEAR!" sz lthat.
A plyk a jellegknek megfelel htteret kaptak. Br a htterekbl kivettk a vzszintes grgetst, ezek a grgetsek az E3-on killtott elzetesben lthatk voltak.
-
A 3. vilg plyin minden tmbt vzesssel helyettestettek.
-
A vz alatti plyk httere hullmzik.
-
A 3-7 plyn a felhk a dombok eltt llnak.
-
Az 5-1 s az 5-7 titkos plyarszek httere gi htteret kapott, mintha a szabadban lenne.
-
A 6. vilg egyes plyinak httere fehr s nem lila.
A menkpernyket is a Game Boy Advance kijelzhz igaztottk.
-
Az llapotot jelz csk 16 pixel magas s csak a trkpen s a Toad hzakban ltszik.
-
Amikor plyn vagyunk, az llapotot jelz csk eltnik, s csak a Power Meter-t ltjuk. Valamint a plya elejn s vgn ltjuk az eddig megszerzett krtykat.
-
A "WORLD" sz kicsit nagyobb, mg az "M" s az "L" ikonok kicsivel kisebbek.
-
A megszerzett trgyakat a trkpen az L-gomb megnyomsa utn egyszerre lthatjuk.
-
Egy kis "L" s "R" gombok jelentek meg a a trkpen a kperny tetejn. Ezzel jelzi a jtk, hogy ezek hasznlatos gombok.
-
A plyk vgn tallhat krtyk teljesen ngyzet alakak.
-
Egy "GAME OVER" felirat megjelenik, mieltt megjelenik a "GAME OVER" kperny.
-
A Super Mario All-Stars-bl a keret csak a vilgvlaszt kpernyn jelenik meg.
-
Peach hercegn levele kisebb, s kkes htteret kapott. Hercegn nem kacsint, mint a Super Mario All-Stars verziban.
-
Bowser levele ms paprra rdott s szrke htteret kapott. Lassabban villdzik, valsznleg azrt, hogy cskkentsk az epilepszis rohamok kockzatt.
Szveg s prbeszd
A jtk eurpai vltozata nyelvvlaszts. Ha nem angolul jtsszuk a jtkot, akkor az ltalunk kivlasztott nyelven olvashat minden szveg. Vlaszthat nyelvek: Angol, nmet, francia, olasz, spanyol. A japn vltozat pedig teljes mrtkig japnra lett fordtva.
-
Ha megcsinltunk egy plyt, akkor "COURSE CLEAR! YOU GOT A CARD!" helyett "LEVEL CLEARED! YOU GOT A PANEL!" szveg olvashat. Hasonlkpp, ha legyztnk egy fellensget, egy "LEVEL CLEARED" felirat olvashat.
-
Ha angolul jtsszuk a jtkot, akkor az 1-3 plyn, ha megnyitjuk a titkos Toad hzat, akkor egybe rva olvashatjuk a "faraway" szt, ahogy egybknt helyes lenne.
-
Az N-Pikk ngyzet teremben Toad instrukcijt tvesen "Miss twice, and your out!"-knt rtk.
-
A 9. vilg bevezet szvege "World 9 Warp Zone" lett "Welcome to Warp Zone" helyett.
-
A 8. vilgban a "Castle of Koopa" helyett a "Bowser's Castle" szveg olvashat. A japn verziban meghagytk a "Land" szt, mert azt kevesebb hiraganval kell rni.
-
A jtk vgn, amikor megmentettk Hercegnt, egy egyszerbb szveget olvashatunk, amit a japn vltozatbl fordtottak le angolra, nem a vicceld szveget.
-
A jtk vgn a vilgokat bemutat animcik kz beszrtk a stblistt.
-
A stblistn csak azok neve olvashatk, akik Game Boy Advance-es vltozaton dolgoztak. Az eredeti stbra egy "THANKS TO SUPER MARIO BROS. 3 STAFF" felirat emlkszik meg.
A kastlyok szvegei is jra lettek fogalmazva.
-
Toad kiltsban a "King" sz kisbetvel van rva.
-
Ha Bka-Mariknt vltoztatjuk vissza a kirlyt, a kvetkez szveget olvashatjuk: "My, my! You've been changed into that!? Shall I change you back with this rod?"
-
Ha megltogatjuk a kastlyt, miutn meghaltunk s a hallhaj mshov kerlt, Toad "the Koopalings" szt mond "Little Koopa" helyett.
-
A kirlyok szvegt is megvltoztattk, miutn vissza lettek vltoztatva: "Oh thank heavens" helyett "Oh, splendid, splendid!" felkiltssal kezddik, "I'm" helyett "I am" van rva, a "Princess" sz is kis betvel van rva.
-
A kirly zenett, ha Tanooki-Mariknt olvassuk, akkor a "Please" sz utn egy vessz ll.
-
A krdjel s a felkiltjel sorrendje felcserldik, ha Kalapcs-Mariknt olvassuk a kirly zenett.
-
Ha azutn gyznk le egy Koopalinget, miutn Bowsert legyztk, a Kirly nem utal Hercegn levelre.
A leveleket is trtk
-
Peach Hercegn 2. s 3. vilg-bli leveleit a Famicom kiadsra cserltk le, a csatolt trgyak viszont megmaradtak. A "Kuribo" szt "Goomba"-ra cserltk le.
-
A 4. vilg levelben a "Sand Dunes" sz kisbetkkel van rva.
-
Az 5. vilg levelben az els mondat vgn lezr pont utn kivettk a szkzt.
-
Az utols levele specifikusabb lett a "goal of the first" kifejezssel.
-
Bowser a levelen "Gwa ha ha!"-val nevet, s nem "King of Koopa"-knt rja al, hanem "King of Koopas"-knt.
Hangeffektek
-
Mario s Luigi Charles Martinet hangjn szlalnak meg. A szellem is nevet a jtkban, ahogy Hercegn is Mario utn kilt az utols vilgban. Toad is kilt a jtk elejn a trtnetben.
-
Rontottak a zene minsgn, mivel a Game Boy Advance nem tartalmaz hangchipet.
-
Bizonyos zenk ms hangszerelssel szlalnak meg.
-
Luigi ugrsa hangeffektet kapott, ahogy lbl a lbval.
-
A bnusz plyarszek egy j, vidm, flbemsz zent kapott.
-
A Super Mario Advance 2 alapjn kln hangeffektet kapott, ha Mario lecsszik.
-
Ha felvesszk a Szuper Levelet, akkor a hagyomnyos "Power Up" hang csendl fel. Ugyanez a helyzet akkor is, amikor Bka-Mezt vagy Tanooki-Mezt vesznk fel.
-
A "tmb ts" hang hinyzik akkor, ha megtjk azokat a tglkat vagy tmbket, amikben rmk vannak.
-
Ha a Pikk-ngyzetben kiraks jtkot jtszunk, dobpergs hallhat, ha a kp ktharmadt helyesen raktuk ssze. Kln gyzelmi zene is szl, ha sikerlt kirakni a kpet.
-
A Power Meter mlyebb hangon spol, ha nem Mosmedve-Mariknt vagy Tanooki-Mariknt futunk teljes sebessggel.
-
Ha legyztk Bowsert, a Super Mario Bros.-bl ismert zene hallhat thangszerelve, amikor legyztk a hamis alteregit.
-
Egy kln ending dal hallhat akkor, amikor gy fejezzk be a jtkot, hogy eltte az sszes plyt megcsinltuk. Az eredeti dal csak akkor hallhat, ha gy visszk vgig a jtkot, hogy nem csinltuk meg az sszes plyt.
Portok
-
A Wii U Virtual Console kiadsban a rezgst kivettk a jtkbl.
|