Magyar Super Mario Fan Club
Főmenü
 
Nintendo
 
Nintendo Entertainment System
 
Super Nintendo Entertainment System
 
Nintendo 64
 
Nintendo GameCube
 
Wii
 
Wii U
 
Nintendo Switch
 
Game Boy
 
Game Boy Color
 
Game Boy Advance
 
Nintendo DS
 
Nintendo 3DS
 
Mobiljátékok
 
Mario játékok ismertetője
Mario játékok ismertetője : Donkey Kong (GB)

Donkey Kong (GB)

  2012.02.10. 19:44


Megjelenés

Game Boy
Japán: 1994. június 14.
Amerika: 1994. június
Európa: 1994. szeptember 29.

3DS Virtual Console
Japán: 2011. június 15.
Amerika: 2011. június 16.
Európa: 2011. június 16.

Fejlesztő / Kiadó: Nintendo
Stílus: Árkád, platform, logikai
Játékmód: 1 játékos

Producer: Shigeru Miyamoto és Hiroshi Yamauchi
Rendezők: Masayuki Kameyama és Tamao Shimizu
Programozók: Masayuki Hirashima, Yoshiaki Hoshino és Motoo Yasuma
Pályatervek:
Hideo Kon
Masayuki Kameyama
Katsutomo Maeima
Kuniko Sakurai
Kenji Umeda
Kenta Usui
Takao Shimizu
Grafika: Hideo Kon, Kenta Usui és Takaya Imamura
Zeneszerző: Taisuke Araki

A Donkey Kong egy Game Boy-ra megjelent játék. Részben az ismert NES-es, árkádos Donkey Kong, de olyan nagy a különbség, hogy külön játékként említjük, de megkülönböztetésképp Game Boy Donkey Kong-nak, vagy Donkey Kong '94-nek szokták mondani. Tartalmazza az Arcade mód 4 pályáját, de még további 97 pályán kell Donkey Kong nyomába eredni, hogy megmentsük Pauline-t.

Történet

A hatalmas gorilla elrabolta Pauline-t. Mario (aki ekkor még ács, és nem vízvezeték-szerelő) követi Donkey Kongot, hogy lezuhanjon az építkezés tetejéről, így visszaszerzi Pauline-t. Az első 4 pálya az Arcade 4 pályája, és Donkey Kong 100 méter magasról zuhan le, de felkel, és magával viszi Pauline-t a Big City-be. Így nagyon hosszú út áll előttünk.

Mario több pályán végigmegy, és többször is megküzd Donkey Kong-gal, aki mindig felkel, és magával viszi Pauline-t a következő pályára. Sőt, nincs egyedül, mert a fia, Donkey Kong Jr. is segít neki, aki mindent megtesz annak érdekében, hogy megnehezítse Mario útját. A játék végén Donkey Kong, a Rocky-Valley tornyába rejti el Mario barátnőjét, ahol megküzd vele, de miután leesik, Donkey Kong felvesz egy pár Szuper Gombát, amitől óriássá nő, és eldől a végső csata.

A pályák

A játékban tehát 101 pálya van összesen, ez 10 világban oszlik el.

  1. Construction Zone: Az építkezés, ahol az Arcade-verziót is játszhatjuk. Négy pályán keresztül Donkey Kong egyre magasabbra viszi Pauline-t, egészen 100 méteres magasságig. Több akadály is állja utunkat, mint például tűz hordó, futószalag. A 100 m pályán Mariónak át kell menni a szegecseken, hogy eltűnjenek azok, és az építkezés ledőljön Donkey Kong alatt.
  2. Big City: Itt kezdi Mario az igazi kalandját. Itt ismerjük meg az alavető mozdulatokat, ugyanis a játék igazi meglepetése az Arcade verzióhoz képest, hogy Mario itt már jóval több mozdulatra képes, mint például kézenállás, vagy korláton függeszkedés. Ebben a világban 8 pálya van, és kétszer harcolunk meg Donkey Kong-gal.
  3. Forest: Az erdőben még több játékelemet ismerünk meg, kötélen mászunk, meg úszunk a vízben. Itt ismerkedünk meg Snapjaw-val, a harapó krokodillal, melyet a Donkey Kong Jr. játékban láthattunk először, és sok utalás van itt Donkey Kong fiára. Ebben a világban 12 pálya van.
  4. Ship: Az erdőből egy hajóra szállunk, és 8 pályán keresztül különböző akadályokon át megyünk végig. Itt használni fogjuk a hármasugrást, vagy a kötélen forgást, és itt találkozunk Chunkkal, mely nem sebez minket, csak akadályoz a továbbjutásunkban.
  5. Jungle: A hajóból az őserdőbe jutunk el, mely hasonlít az erdőre, csak kötélen csimpaszkodva kell pályákon átmenni, és olyan ellenségek állják utunkat, mint a majom, béka, vagy denevér. Itt 12 pálya van.
  6. Desert: Ne is menjünk messze a forró övi éghajlattól, utunkat a puszták felé vesszük. Itt találkozunk először a Szuper Kalapáccsal, mely később a Mario & Luigi és Paper Mario sorozat hasznos fegyere lesz. Ezzel tudunk falakat letörni. Ebben a világban eléggé komplex útvesztők vannak, így nem lesz könnyű végigmenni a 12 pályán.
  7. Airplane: A repülőn nagyon kell vigyázni, mert gyakran fúj a szél, mely lefúj minket a pályáról. Liftek, futószalagok, ágyúk közegében kell 8 pályán végigmenni.
  8. Iceberg: A jéghegyen nagyon csúszósak a pályák. Sziklákon ugorva, és fagyos vizeken úszva megyünk végig 12 pályán, itt-ott jégcsapok lesnek ránk, amik ha leesnek, rájuk ugorhatunk.
  9. Rocky Valley: A sziklavölgyben találjuk a legnehezebb pályákat, a legnagyobb útvesztőket. A 16 pálya alatt mindegyik képességünkre szükségünk lesz, nagy stratégiai tudást igényel ez a világ.
  10. Tower: A torony az utolsó világ. Mind a 8 pályán megküzdünk Donkey Kong-gal, vagy Donkey Kong Jr.-ral. A 8. pálya után jön a végső harc az óriás Donkey Kong-gal.

Játékmenet

Mindenek előtt végigmegyünk az első négy pályán, az építkezésen. Majd amikor megcsináljuk a 100 m pályát, Donkey Kong felkapja Pauline-t, és futhatunk utána.

Gyakorlatilag ezen a játékon alapul a Mario vs. Donkey Kong sorozat, ugyanis a többi 9 világ pályái logikai pályák. Lényege, hogy egy téren különböző akadályok vannak, és el kell jutni a kijáratig. Több pálya kijárata zárva van, a kulcsot elérni általában külön rejtély. A pályák építkezésből visszmaradt platformokból állnak, létrák segítségével tudunk felmászni, időnként megjelenik egy kapcsoló, mely elzárt helyeket nyit meg, de ugyanígy van futószalag is. Néha Donkey Kong Jr. bezavar a játékba oly módon, hogy elviszi a kapcsolót, és mérges gombát hagy a helyén. Mivel a játék realisztikus lett, ezért nagyon fontos a jól időzített ugrás.

Minden világban legalább kétszer küzdünk meg Donkey Kong-gal, ha nyertünk akkor Mario odamenne Pauline elé, ám Donkey Kong hatalmas robajt okoz, mely által törmelék hullik Mario és Pauline közé, így Donkey Kong gyorsan felkapja Pauline-t, és mehetünk tovább. A második harc legtöbbször olyan, hogy Donkey Kong felénk hordót, vagy egyéb tárgyat, és nekünk azt fel kell kapni, és vissza kell dobni neki. Érdemes minél gyorsabban megölni, ugyanis minden megmaradt 100 másodperc után egy élet a jutalmunk. Minden világ utolsó pályáján miután legyőztük Donkey Kong-ot, egy rövid videót láthatunk egy speciális támadásról, mozdulatról, hogy azt hogyan csináljuk.

Mindegyik pályát adott időkereten belül kell megcsinálni, a megmaradt idő hozzáadódik a pontjainkhoz. Ezalól a Boss Fight képezt kivételt. Az utolsó világ a torony lényegében abből áll, hogy Mario üldözi Donkey Kong-ot, és Donkey Kong Jr.-t, és a két majom mindig kitér hősünk támadásai elől.

Mini-játékok
Minden egyes pályán Pauline maga után hagyott néhány cuccát, úgy, mint esernyő, táska, és kalap. Ha mind a hármat felszedjük, és így megyünk a kijárathoz, egy bonus mini-játékot játszhatunk. Kétféle mini-játékot játszhatunk. Az egyik a szerencsekerék, ahol biztosan nyerünk legalább egy életet. A másik egy félkarú rabló, ahol öt ábra forog: Mario, Donkey Kong, Pauline kalapja, tűz és kalapács. Az alábbi kombinációk által lehet életet nyerni:

Három Donkey Kong 5 élet
Három Mario 3 élet
Két Mario 2 élet
Egy Mario 1 élet
Három Pauline kalapja 2 élet
Három tűz 1 élet
Három kalapács 1 élet
Mario + Donkey Kong + Pauline kalapja Több, mint 5 élet

Irányítás és képességek

Alapvető irányítás
Mario a Control Paddal mozog, és az A-gombbal ugrik. Rá tudunk ugrani az ellenségekre, ám onnan nem tudunk magasra ugrani, ahogy a többi Mario játékban megszokhattuk. Ha magasról ugrunk a távolba, akkor Mario szaltózik egyet, ami lendületet ad neki. A NES-es testvéréhez hasonlóan Mario nagyon magasról esik földre, akkor meghal.

Mario csak egyféleképp támadhat: Ha felveszi a tárgyat, amit talál, és feléjük dobja. Érdekesség, hogy ha Mario a kezében tart egy tárgyat, akkor nem hal meg, ha megsebződik csak elejti a tárgyat, amit a kezében tart. De ha Mario messzire esik, akkor eldobja a tárgyat.

Képességek
Ez az első olyan Mario játék, ahol sok képességet sajátíthatunk el, és igencsak sok lehetőségünk van. Sok későbbi Mario játék képessége innen származik.

  • Guggolás: Lefele gomb - Mario így ki tudja védeni az ellenségek támadásait, valamint futószalagon kisebb átjárókon át tud menni.
  • Kézenállás: Lefele gomb nyomva tartása + A-gomb - Nagyon fontos képesség, ezzel Mario ki tudja védeni a felülről jövő támadásokat. Sok más képességet csak kézenállásból csinál meg. Mario tud kézen is járni, de jóval lassabb, mintha lábon járna.
  • Kézenállásból magasugrás: Kézenállás + A-gomb - Ezzel magasabban levő helyeket is el tudunk érni.
  • Hátraszaltó: A-gomb és ellenkező irány - Ennek segítségével még gyorsabban el tudjuk érni a magasan levő platformokat.
  • Kötélen forgás: Felfele gomb miközben függeszkedünk a kötélen - Ez a képesség arra szolgál, hogy nagyon magasan, vagy nagyon messze levő platformokat elérjünk. Az A-gombbal tudunk elrugaszkodni, és hogy melyik irányba megy, az függ attól, hogy éppen melyik irányban leng, így nagyon fontos az időzítés.
  • Tárgy felvétele: B-gomb, miközben állunk a tárgyon - A Super Mario Bros. 2-höz hasonlóan tudjuk felvenni a tárgyat, amin épp állunk. Ellenséget is felvehetünk így.
  • Tárgy eldobása: B-gomb, miközben tartjuk a tárgyat - Így tudunk ellenségre támadni, viszont nem minden ellenség sebződik meg. Mario nem tud felmászni a létrán miközben tárgyat tart a kezében, így azt el kell dobnia. Ha eldobjuk a kulcsot, akkor az eltűnik egy rövid idő után, ha nem vesszük fel újra, és visszamegy a régi helyére.

Ellenségek és segítők

A játék arcade verziójából megismert ellenségek mellett szinte csak újakkal találkozunk. Ráugrással nem lehet megölni, ám működik a Super Mario Bros. 2 szisztéma, tehát felvesszük az ellenséget, és rádobjuk egy másikra, mind a kettő meghal. Sok ellenséggel csak egy adott világban találkozunk.

Fire Seal Hedgehog Mouse Penguin Skull
Oil Spark Skullmask Chunk Golem Lilly
Rappy Trash Can Plant Sir Shovalot Armor Pharaoh Head
Bowbow Walking Flame Snapjaw Crab Thwomp Block Rock
Dotty Spider Fish Diver Squid Octopus
Armadillo Scorpion Nitpicker Mummy Bat Walrus

Segítők
Lesznek segítőink a Jungle-ben, mivel ott nagyon magas részeket kell elérni.

  • Majom: A majom hosszú farkát kötélként lehet használni. Felmászunk rá, forgunk rajta, és így nagyon magas helyeket is el tudunk érni.
  • Béka: Ha ráugrunk a békára, akkor úgy tudunk nagyon magas helyeket elérni, hogy a kulcs a kezünkben van.

Tárgyak

A játék során különböző tárgyak lesznek segítségünkre.

  • Kalapács - A Kalapáccsal minden ellenséget meg lehet ölni. Amikor felvesszük, magát aktiválja, Mario keze fel-el rázkódik, és mindent romba dönt, ami az útjába kerül. Csak rövid ideig tart. Amíg használjuk a kalapácsot nem tudunk ugrani, viszont a fel tudjuk azt dobni, gyorsan felmászunk a létrán, és ott tovább tudjuk használni.
  • Esernyő, kalap és táska - Minden pályán megtaláljuk Pauline által elveszejtett értékeit. Ha egy pályán felvesszük mind a hármat, egy bónusz játékot játszhatunk.
  • 1-Up szív - Ha felvesszük, kapunk egy életet.
  • Kulcs - Mindegyik pálya kijárata el van zárva, ezeket az adott pályán megtalálható kulcs nyitja.
  • Szemetes kuka - Rá tudunk állni a szemetesre, hogy magasabb platofrmokat is el tudjuk érni. Ha felvesszük, bizonyos ellenségeket meg is tudjuk ölni vele. Ha ezt tesszük a szemetes eltűnik a pályáról.
  • Extra út - Egy kis négyzet, melyen bal-jobb nyíl van. Ennek segítségével utat tudunk kreálni azon a helyen, ahol véget érne, így messzebb levő platformokat könnyebben el tudunk érni.
  • Extra létra - Egy kis négyzet, melyen fel-le nyíl van. Ezzel létrát tudunk egy adott helyre csinálni. Egy idő után eltűnik.
  • Extra rugó - Egy kis négyzet, melyen egy kis rugó-ábra volt. Ezt egy helyre le tudjuk tenni, és ott nagyon magasra tudunk ugrani. Egy idő után eltűnik.
  • Szuper Kalapács - Hasonló képességgel bír, mint a rendes kalapács, de falat és földet is tudjuk ütni vele.

Különböző tárgyak nehezíthetik dolgunkat.

  • Hordó - Donkey Kong dobja ránk. Gurulását meg tudjuk állítani, ha kézenállásban megrúgjuk.
  • Ágyú - Golyókat lő ránk, sehogy nem lehet megölni.
  • Futószalag - Egy bizonyos irányba mozog, Mario arra mehet, anélkül, hogy mozogna.
  • Felvonó - Fel-le mozog, ha magasban vagyunk, könnyebben tudunk földet érni, és vica versa.
  • Jack - Egy rugószerű tárgy, melyet Donkey Kong dob ránk a 75 m pályán.
  • Létra - Ezzel tudunk felmászni a következő szintre. Bizonyos létrák eltűnnek, és ha Donkey Kong a földre csap, akkor sérülnek a létrák.
  • Kapcsoló - Kapcsolóval tudjuk a futószalag irányát változtatni, de utak, és létrák is eltűnhetnek, ha átkapcsoljuk. Alkalmanként Donkey Kong Jr. váratlanul feltűnhet, és átkapcsolja.
  • Olajhordó - Ebből a lángoló olajhordóból jönnek ki a tüzek.
  • Kötél - Erre tudunk felmászni.
  • Mozgó platform - Ennek segítségével messzebb levő platformokat is el tudjuk érni. A kapcsolóval változtathatjuk az irányt.
  • Homokbucka - Csak az Arcade verzióban láthattuk, mivel az 50 m pályán volt ellenség. Mario meghal, ha nekifut.

Korábbi játékokból átvett elemek

  • Donkey Kong - Gyakrolatilag a teljes játék remake-elve van, mind a négy pályát újrajátszhatjuk.
  • Donkey Kong Jr. - Maga a karakter, és sok tárgy, ellenség innen való.
  • Super Mario Bros. - Donkey Kong Szuper Gombával nő meg, amikor a végső harcot vívjuk. Valamint az 1-Up szív és ennek alapján funkcionál.
  • Super Mario Bros.: The Lost Levels - Visszatér a mérges gomba.
  • Super Mario Bros. 2 - Innen van az, hogy tárgyakat, ellenségeket fel tudjuk venni, és az ajtó kinyitásának szisztémája is hasonló.

 Utalások későbbi játékokban

  • Super Mario 64 - Sok mozgás innen származik
  • Donkey Kong Land - A Big Ape City ennek a játéknak a Big City-je alapján készült.
  • Mario vs. Donkey Kong - Eredetileg a Donkey Kong remake-je lett volna, de végül teljesen megváltoztatták a történetet, de az alapok megmaradtak.

Vélemények és kritikák

A játék kivétel nélkül pozitív kritikákat kapott, köszönhetően, hogy korának legtartalmasabb Game Boy játéka volt, nagyon sok pályával, ellenséggel, lehetőséggel. A Nintendojo szerint az egyik legjobb játék Game Boy-ra. Sokan értékelték az innovatív játékmenetet. A német Video Gamer magazin szerint minden Game Boy tulajnak kötelező vétel. Nagyra értékelték, hogy minden világ teljesen más, mindegyik rejt valami újdonságot. Az ign.com szerint örök klasszikus. Nagyszerű dizájn, tele nagyszerű logikai feladatokkal az Arcade-os Donkey Kong továbbfejlesztett változata.

 
Aktuális játék
Mario & Rabbids: Sparks of Hope
 
Megjelenések

Mario vs. Donkey Kong - MEGJELENT!
Princess Peach: Showtime! - MEGJELENT!
Paper Mario: The Thousand-Year Door - 2024. május 23.
Luigi's Mansion 2 HD - 2024. június 27.

DLC-k:
-

 
Képek
 
Média
 
Egyéb oldalaim
 
Társoldalak
 
Linkek
 
Gamer rendezvények
 
Konzolboltok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Vélemény-nyilvánítás
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2006-03-19
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak