Magyar Super Mario Fan Club
Főmenü
 
Nintendo
 
Nintendo Entertainment System
 
Super Nintendo Entertainment System
 
Nintendo 64
 
Nintendo GameCube
 
Wii
 
Wii U
 
Nintendo Switch
 
Game Boy
 
Game Boy Color
 
Game Boy Advance
 
Nintendo DS
 
Nintendo 3DS
 
Mobiljátékok
 
Donkey Kong
Donkey Kong : Végigjátszás

Végigjátszás

  2023.09.11. 14:29


Az alábbiakban igyekszek segítséget nyújtani abban, hogy a játék egy kicsivel könnyebb legyen.

1. pálya - 25 m (Rámpa)

Ahhoz, hogy teljesítsük az első pályát, fel kell mászni a rámpán, a létrák segítségével. Akkor értünk célba, amikor elértük azt a szegélyt, melynek másik végén Pauline áll.

A játék azzal kezdődik, hogy Donkey Kong ledob egy hordót a Mario mellett található olajos hordó felé, hogy az lángra kapjon. Ebből törnek fel a tűzgolyók. Ezek teljesen véletlenszerűen másznak balra és jobbra, de tudnak létrán is mászni. Még a törött létrákon is fel tudnak mászni. Ám ezek a tűzgolyók nem tudnak a második szintnél feljebb mászni, ezért ha megnézzük a kalapácsok helyét, nem tudjuk őket kalapáccsal szétverni. Bár utána nem is lesz rá szükség, hiszen abszolváltunk őket.

Ha a leggyorsabban akarunk végigmenni a pályán, akkor a létrák elhelyezését kell figyelnünk. Mivel Mario nem tud a törött létrán mászni, ezért az első szinten végig kell sétálnunk, hogy feljebb tudjunk jutni. Ekkor komoly veszély nincs, de megmosolyoghatjuk Mario vicces lépegető hangját. A második szintnek elég viszont csak a közepéig menni, majd a harmadik szinten csak egy kicsit kell jobbra menni. De a negyedik szinten sem kell sokat menni, hogy felmásszunk az ötödik szintre, ahol viszont már végig kell menni. A hatodik szinten tudunk feljutni Pauline-hoz, akkor teljesítettük a pályát.

Természetesen ez az ideális állapot. Ebben legnagyobb akadályozónk a hordó lesz. Ezek vagy legurunak a rámpa szélén, vagy a létrán gurulnak le. A törött létrán is legurulnak, ez némileg megkönnyíti a dolgunkat, viszont, ha a hordók pont azon a létrán gurulnak le, melyen épp felmászunk, az ugyanúgy végzetes, mintha Mario a rámpán nem ugrotta volna át. Ráadásul létrán nem lehet ugrani, ezért ha nem mászunk le villámgyorsan és nem ugorjuk át, akkor egy életet elvesztettünk. Donkey Kong pedig rendületlenül ajándékoz minket a hordóival, úgyhogy garantáltan lesz dolgunk már az első pályán. Kiszámíthatatlan ugyanis, hogy melyik létrán gurulnak le a hordók, ez a fő nehézsége ennek a pályának.

Mivel a hordók szintváltása kiszámíthatatlan, ezért adódhat olyan helyzet, hogy két hordó közvetlen egymás mellé kerül. Így kettőt együtt még nehezebb átugrani, tehát nagyobb az esélye a halálnak. Nem lehetetlen, de a kalapáccsal biztos, hogy nyert ügyünk van. Ha biztosan tudjuk, hogy az egyik kalapácsot meg akarjuk szerezni, akkor érdemes az előtte lévő szinten végigmenni, és a kisebb létrán felmászni, hiszen azok a következő szint elején vannak. Viszont, ha felvesszük a kalapcsáot, oldalra ugyan tudunk menni, de ugrani és létrán mászni nem, ezért mindenképp meg kell várni, amíg a hatása elmúlik.

A B-játékban a hordók mozgása kiszámíthatatlanabb, ráadásul, hogy Donkey Kong is megnehezítse a helyzetünket, olykor egyenesen dobja le a hordót. Akkor az cikkcakk mozdulatokban ereszkedik le.

2. pálya - 50 m (Futószalag)

Ez az a pálya, amit Nintendón csakis az Original Edition változatban játszhatunk, vagyis csak Nintendo 3DS-en, vagy a Wii 25. évfordulós kiadásán, amely konzolba a játék előre volt telepítve.

Ez a pálya ötszintes, és talán a Donkey Kong alatti rész a legnehezebb, hiszen csak az egyik létrán lehet felmenni, ráadásul azon a szinten mindkét létra felső része mozog. Ráadásul az olajos hordó is ott van. Ezen a pályán két szinten van a futószalag, ezeken utazik a cementes zsák, amivel szintén nem érdemes találkozni.

Érdemes már az első szinten jobbra menni, hogy azokon a szinteken, ahol az ellenségek vanna, a lehet legkevesebbet kelljen tartózkodni. A futószalag természetesen hatással van Mario mozgására, viszont szerencsések is lehetünk vele, mert ha jobbra megy, akkor utazhatunk vele. A kalapácsokkal sajnos nem vagyunk kisegítve, hiszen csak az alsóbb szinteken van, ráadásul a 3. szinten bal oldalt a kis részen van, így ott inkább hátráltató tényező, semmint hogy segítene.

A képen ugyan nem látszik, de mind az esernyő, mind a pénztárca a 3. szinten vannak, nem annyira nehéz megszerezni őket, érdemes a plusz pontért. A 3. szint nem annyira nehéz, mert át lehet ugrani a szakadékokat. Baj inkább akkor lehet, ha ellenségek vannak azon a szinten. Érdemes jobb oldalt felmászni a létrán a 4. szintre. A létra felső része folyamatosan megy fel-le. Ha épp nincs fent, várjuk meg. Ha épp jobbra tart a futószalag, és közelít felénk egy ellenség, akkor ugorjuk azt át. De csinálhatjuk azt is, hogy a létrán lógva várjuk meg, amíg az felemelkedik. Onnan már könnű lesz feljutni az 5. szintre, és jó hír, hogy nem fell felmászni Pauline-hoz. Ha elértük az 5. szintet, célba értünk.

3. szint - 75 m (Felvonó)

Bal oldalt a keskeny részen kezdünk. Ezen a pályán kell a legjobban vigyázni, hogy ne zuhanjunk nagyot, mert mint a való életben, itt is halálos a földet érés. Ne feledjük, hogy a játék szó szerint veszi a 25 méteres szintet. Ezért a felvonókat úgy kell elérni, hogy a lehető legkevesebbet zuhanjunk.

Az esernyőt könnyű elérni, érdemes annak megszerzésével kezdeni a pályát. Ezután két lehetőségünk van. Az egyik, ha utazunk a felvonókon. Az első felvonó felfele megy, a második meg lefele. Azt kell figyelembe venni, hogy hol van az első felvonó túloldalán a tűzgolyó. Ha felül, akkor érdemes lemászni, és alulról rámenni a keskeny pallóra. Itt várjuk meg, hogy a tűzgolyón az egyik létrán leereszkedjen, és a másikon másszunk fel, majd onnen gyorsan ugorjunk a második felvonóra, ahol igyekezzünk gyorsan a felső pallóra eljutni.

A másik lehetőség, hogy végig alul megyünk, és jobb oldalt ugrálva kvázi fellépcsőzünk. De ez azért nehéz, mert ezen a pályán pattog a Jack nevű rugószerkezet. Donkey Kong ezzel támad, az ő szintjén ugrál végig, majd jobb oldalt leugrik egészen a mélybe. Természetesen mondani se kell, hogy a vele való találkozás végzetes. Így könnyebb a felvonók által elérni a jobb oldali pályarészt, így keveset találkozunk a rugóval.

Érdemes elmenni jobb oldalt a pénztárcáért a plusz pontért, de vigyázzunk a rugóval. Azonnal induljunk el, amint Jack elhagyta a pályarészt, ahol mi vagyunk, mert nyomában jön a következő. Ha megvan, hasonlóan gyorsnak kell lenni visszafele is. Felmászni Donkey Kong szintjére nem nehéz, de ott nagyon kell figyelni, hogy ne ütközzünk Jack-kel. Itt ugyanis fel kell mászni Pauline-hoz és úgy van kiszámítva a játék, hogy pont akkor kell elindulni a létrán, amikor Jack elpattogott mellettünk, mert a következő pont úgy jön, hogy épp hogy fel tudunk mászni, mire Jack elér minket. Nagyon jól ki van számolva a játék.

A B-játékban a felvonók gyorsabban mozognak.

4. szint - 100 m (Csavarok)

Az utolsó pálya, melynek lényege, hogy a csavarokat kiszedjük a platformokról, hogy végül az összes leessen és Donkey Kong lezuhanjon. Ezek két módon válnak le: Vagy átlépünk rajtunk, vagy átugorjuk őket. Mivel ezen a pályán is vannak ellenségek, ezért van olyan, hogy visszafele kell menni, hogy előrébb jussunk. Ha egy már meglazított csavar helyén álló szakadékon megyünk át, ugorjunk, hogy nehogy lezuhanjunk.

Az első szinten csak fel kell mászni a létrán. Érdemes bal oldalt kezdeni, mert ha nem jön ellenség a második szintre, akkor ott könnyen végig tudunk sétálni. A harmadik szinten igyekezzünk megszerezni az esernyőz és a pénztárcát. Ha használni akarjuk a kalapácsot, akkor érdemes bal oldalt felmászni a lépcsőn, hogy végig tudjunk sétálni a kalapáccsal a szinten, hogy közben haladni is tudjunk, hiszen kalapáccsal a kezünkben nem tudunk ugrani. A negyedik szinten is van egy kalapács, mondhatni jó helyen, ott is segíthetünk magunkon a használatával. Az ötödik szinten érdemes megszerezni az esernyőt.

Itt csak a Tűzrókák vannak, viszont ne feledjük, hogy ők tudnak a létrán mászni. Viszont minél több csavart emeltünk ki a helyéről, annál kevésbé tudnak mozogni, hiszen ők nem tudnak ugrani.

Ahhoz, hogy a legmagasabb ponton is meglazítsuk a csavart, az egyikhez fel kell mászni, majd a munka elvégeztével lemászni és az eggyel lejjebb lévő szinten felmászni a túloldalon lévő csavarhoz, hiszen Donkey Kong-ot sem érinthetjük meg, Átugrani meg lehetetlenség.

Ha mindegyik csavar megvan, akkor zuhannak le a szabadon álló platformok, velük együtt Donkey Kong is és végül beteljesülhet a szerelem Mario és Pauline között.

 
Aktuális játék
Mario & Rabbids: Sparks of Hope
 
Megjelenések

Mario vs. Donkey Kong - MEGJELENT!
Princess Peach: Showtime! - MEGJELENT!
Paper Mario: The Thousand-Year Door - 2024. május 23.
Luigi's Mansion 2 HD - 2024. június 27.

DLC-k:
-

 
Képek
 
Média
 
Egyéb oldalaim
 
Társoldalak
 
Linkek
 
Gamer rendezvények
 
Konzolboltok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Vélemény-nyilvánítás
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2006-03-19
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal